Българската народна банка (БНБ), заедно с Асоциацията на банките в България (АББ), настоява за бърз резултат от проверката на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), който да бъде оповестен по същия публичен начин, по който е направена проверката в офиса на АББ.
Това се посочва в съобщение на БНБ до медиите.
"Убедени сме, че само така ще бъдат напълно преодолени вредите, нанесени на безупречната репутация на българските банки", заявяват от БНБ.
На 8 юли КЗК е извършила проверка на офиса на АББ. Целта на проверката е събиране на доказателства, които имат пряко или косвено значение за доказване на евентуално предотвратяване, ограничаване или нарушаване на конкуренцията на банковия пазар.
Проверката на комисията е била обсъдена на редовна среща на ръководствата на АББ и БНБ.
Представителите на АББ са отхвърлили всякакво подозрение за каквото и да е споразумение за определяне на лихвените нива по кредити и депозити, съобщават от БНБ.
По този повод Централната банка заявява, че българската банкова система е един от
най-строго регулираните сектори в икономиката.
БНБ осъществява стриктен банков надзор и разполага с месечни данни за състоянието на всяка една банка поотделно и на банковата система като цяло.
Тази информация е общодостъпна чрез интернет на страницата на БНБ и гарантира публичност и прозрачност на текущото състояние на банковия сектор у нас и на резултатите от неговата работа, посочват от БНБ.
Регулацията на банковия сектор у нас е една от най-строгите, а конкуренцията на българския пазар на банкови услуги е безспорна
Това каза за БТА изпълнителният директор на Пощенска банка и заместник-председател на АББ Асен Ягодин.
Той бе потърсен за коментар по повод на започналата проверка на Комисията за защита на конкуренцията за евентуално картелно споразумение на банките, членуващи в сдружението.
Намирам основанията за тази проверка за неубедителни и в този смисъл нямам притеснения за резултатите от нея, посочи Ягодин.
Той отбеляза, че конкуренцията между банките в страната се вижда от активността на местните финансови институции в постоянното разработване на нови продукти и организирането на промоционални кампании.
Повечето големи български банки са част от конкурентни международни банкови групи. Българският пазар за банкови услуги е все още сравнително млад и затова бих казал, че конкуренцията у нас е дори още по-силна, заяви Ягодин.
Лихвените равнища на отделните банки като цяло се различават с по няколко процентни пункта.
Тази разлика е на напълно естествени равнища и се дължи на различния подход на банките при структуриране на кредитните продукти и на другите параметри на
предлаганите кредити, като сроковете, таксите за управление и други, уточни изпълнителният директор на Пощенска банка.
Според Ягодин наличието на някои сходни оферти между банките е породено именно от силната конкуренция, а не от липсата й.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!