Б ДЖ ще купи 15 нови влака за 150 млн. лева, след като разсрочи дълговете си.
Това съобщи пред журналисти в Пловдив министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов.
По думите му положението с вагонния парк в момента е много тежко.
На 6 февруари имаме нова среща във Виена с кредиторите, на която ще искаме да разсрочим дълга за 10 години, каза министърът. Предвижда се тригодишен пакет, с който ще се закупят 15 влака.
Според министъра това е единственото решение за повишаването на качеството в железопътния транспорт. Папазов коментира и проблемите на българските превозвачи на турската граница.
По думите му, без да се подпише двустранен протокол, българската държава няма да даде всички разрешителни на турските превозвачи, защото защитава интереса на бизнеса у нас.
Винаги тези разрешителни се дават на базата на двустранен протокол, който, ако няма искания на една от двете страни, продължава да действа и за следващата година, каза министърът.
Той обясни, че през ноември е входирано второто искане от наша стара за промени. Ние считаме, че този протокол не е действащ и трябва да се направи нов, допълни Папазов.
Според Папазов електронното гласуване може да бъде проведено, но след широка дискусия, защото има много "за" и "против" него. По думите му в електронното правителство са по-големите проблеми и особено в асемблирането на цялата администрация на всички министерства в единна система.
Най-важното за нас е да бъде определен системен интегратор, който да се занимава със сигурността на облака от услуги и да се грижи за връзки с и между всички администрации, обясни министърът.
Министър Папазов бе в Пловдив, за да даде старт на строителството на жп участъка Стамболийски - Пловдив. Линията е част от проекта "Модернизация на железопътния участък Септември - Пловдив - част от Трансевропейската железопътна мрежа" и се осъществява със съфинансиране от Кохезионния фонд, чрез Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013 г.
Стойността на договора за изграждането на жп участъка Стамболийски - Пловдив е над 67 млн. лв. с ДДС. Целият участък от Септември до Пловдив е 53 километра, като скоростта на влаковете ще бъде 160 километра в час.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!