Обмисля се спирането на 182 влака на БДЖ, за да се спестят средства в железниците, като очакваната икономия е около 25 млн. лв. годишно.
Това стана ясно след днешната среща на синдикатите и ръководството на БДЖ, на която продължиха преговорите за бъдещето на превозвача.
БДЖ е в технически фалит,
заяви транспортният министър Ивайло Московски. Пари за заплати обаче има, категоричен е той.
Председателят на Съвета на директорите на БДЖ Владимир Владимиров коментира, че всички реформи в дружеството вървят в пакет и колективният трудов договор е само една от темите, по които се преговаря.
"БДЖ има просрочени задължения за стари периоди, както и оперативна загуба. Нашата цел е през 2012 г. да не сме на оперативна загуба. За да се покрият старите задължения, трябва да се оптимизират всички дейности, чрез които да се освободи паричен ресурс", допълни Владимиров.
За първите осем месеца от годината загубата на БДЖ е 25 млн. лв., като за същия период на миналата година загубата е била в размер на 48 млн. лв.
Транспортният министър Ивайло Московски днес отказа да коментира с подробности плановете за съкращения на влакове и линии.
"Имаме много груби разчети за съкращаването на влакове. Извадени са основно губещи влакове.
Не мога да конкретизирам нито един от тях, докато те не се прегледат внимателно и докато от тях не се извадят тези, които дори да са губещи държавата ще бъде длъжна да ги поддържа, тъй като не съществува друг вид алтернативен транспорт", каза той.
Оказа се, че темата за мотрисите "Сименс", за които България дължи милиони евро на германската фирма, в момента не се обсъжда, тъй като от немската страна в момента не си искали мотрисите, съобщи БГНЕС.
"Днес на срещата при премиера чухме от синдикатите, че те са склонни да направят компромис, отказвайки се от новите искания, залегнали в новия колективен трудов договор и да приемат да се стъпи на базата на стария колективен трудов договор", добави Московски.
Преговорите между синдикати и работодатели продължават в сградата на транспортното министерство.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!