От БДЖ липсват около 1000 вагона, които са изчезнали в последните 7-8 години.
Това заяви министърът на транспорта Ивайло Московски пред Нова телевизия.
Той заяви още, че се надява да не се стигне до стачка в железниците.
По думите му обаче оптимизация на персонала със сигурност ще има. Все още не се знае какъв процент от служителите на холдинга ще останат без работа. Механично съкращаване на хора обаче няма да има.
Готви се приватизация на "Товарни превози"
По думите на Московски няма откъде да дойде по-голям приход, освен от "Товарни превози". Според министъра "Товарни превози" държи 83% от пазарния дял в сектора и е на загуба.
Дружеството е с малко над 800 млн. лв. задължения, около 300 млн. са задълженията по сделката за влаковете "Сименс", около 200 млн. са задължения към банки, около 100 млн. към доставчици, около 120 млн. задължения към инфраструктурата, заяви Московски.
Една част от тези заеми не са държавно гарантирани и ние бихме могли да откажем плащането по тях, но това води след себе си негативен ефект, каза още той. Междувременно
продължават преговорите за колективния трудов договор в железниците
между правителството, ръководството на БДЖ и синдикатите. На пресконференция в пресклуба на БТА по-рано днес Федерацията на транспортните работници към КТ "Подкрепа" изложи позицията си за напрежението в железниците.
В цялата си история Български държавни железници не са имали по слаб мениджърски екип, каза председателят на синдиката Розен Зарков.
Зарков се размина с транспортния министър по въпроса дали "Товарни превози" работи на загуба
или не. Синдикатите се обявиха и категорично против приватизирането на "Товарни превози", защото така ще се ликдидира най-печелившето предприятие. Според Зарков за първите шест месеца на годината "Товарни превози" е на печалба.
Що се отнася до пътническите превози с влак, в цял свят те се дотират от държавата, като най-масов и екологично чист транспорт, подчертаха от "Подкрепа". Зарков обяви още, че
синдикатът е в стачна готовност
от днес и ефективността на действията ще зависи от развоя на преговорите с ръководството на БДЖ и подписването на Колективния трудов договор.
Председателят на КТ "Подкрепа" д-р Константин Тренчев попита какво става с делата, свързани с кражби в БДЖ. Според него има сигнали и доказателства за това, че "основните, големите пари на железницата са източени в партиите".
За сега обаче нямало сигнали, че настоящето правителство на ГЕРБ е източвало дружеството.
Според синдикалистите ясен план за преструктуриране на железницата няма. Те апелираха държавата да помогне на превозвача, защото "железница има само тогава, когато държавата застане зад нея".
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!