Р ъст на оборота с 28% до забележителните 397.7 млн. лв., скок на инвестициите с 14 млн. лв., увеличение на онлайн продажбите с 53% и още няколко нови магазина. Това са само част от успехите dm България за финансовата година 2023/2024 приключила в края на септември. Те бяха представени от председателя на Управителния съвет на компанията Андрей Петров по повод 15-годишния рожден ден на компанията у нас.
„Ще продължим и в следващите години да работим за още по-близка и устойчива връзка с клиентите – както на рационално, така и на емоционално ниво. Нашата цел е и в бъдеще да хармонизираме противоположностите в света на съвременната търговия, като преодоляваме успешно „или/или“ – дилемите, като например „ниски цени или качество и устойчивост“. Ще го постигнем, като предлагаме едновременно ценова стабилност, добре подбран асортимент и приятна атмосфера за пазаруване с привлекателни магазини и отзивчиви служители. Дигитализацията и устойчивото развитие също остават в центъра на нашата стратегия за развитие“, каза при представянето на финансовите резултати председателят на Борда на управителите на dm България Андрей Петров.
Инвестициите
Трябва да отбележим, че компанията е инвестирала още над 14 млн. лева в модернизирането и дизайна на своите магазини, които вече са 114, а в тях месечно пазаруват почти 1,6 млн. Клиенти, в логистиката, в надграждането на дигиталните платформи и в развитието на екипа.
От компанията съобщиха, че са инвестирали в двойно по-голям капацитет на Разпределителния център, складовата му площ е увеличена до над 19000m².
„По-голямата площ, заедно с внедряването на ефективни процеси и модерни технически решения, съответстват на ръстовете ни и са предпоставка за ефективната обработка на количествата стока, които се доставят до магазините ни и онлайн“, каза Георги Търнев, управител „ИТ и логистика“ на dm България.
С поглед към дигиталното бъдеще
Увеличение от около 55% има и на поръчките през онлайн магазина и приложението Моят dm. По думите на Цонка Иванова-Терзиева, управител на dm България с ресор „Маркетинг и снабдяване“, основен двигател на тези ръстове е Моят dm-App.
Изтеглянията на приложението са се увеличили с 66% спрямо предходната финансова година, като през него са минали 64% от всички онлайн поръчки. От май 2024 г. в приложението има и функционалност за редовни клиенти.
„Нашето приложение е не само платформа за пазаруване, но и източник на информация и вдъхновение. То добре илюстрира интеграцията на различните възможности за пазаруване при нас, към която се стремим с цел да осигурим пълнота на клиентското преживяване“, коментира Цонка Иванова-Терзиева.
Тя съобщи, че продължава да расте броят на клиентите, които избират продуктите си онлайн и след това ги вземат на място с услугата за експресно получаване в избран от тях магазин след само 90 минути.
„Живей работата си различно“
Екипът на dm е нарастнал с 15,5% и вече наброява 1475 служители.
Компанията е разширила и обхвата на своите проекти за дуално обучение и за подготовката на специалисти по професията „Консултант козметични, парфюмерийни, биологични продукти и битова химия“, въведена в България от dm. Към момента се обучават 235 ученици в професионални гимназии в страната.
„Възможността да се изучава тази професия носи ползи в няколко посоки – повишава квалификацията на нашите служители, тяхната мотивация, подобрява обслужването на клиентите ни и не на последно място допринася за добрата връзка между образованието и бизнеса. А това е ключово за развитието на младите хора у нас и допринася за бизнес средата като цяло“, коментира Евелина Великова, управител на dm България с ресори „Човешки ресурси” и „Регион Продажби”.
С любов към природата
От компанията съобщиха, че намаляването на въглеродния отпечатък остава във фокуса на вниманието им и през финансовата година. dm успя да реализира целта си и въведе LED осветление във всички свои магазини. Разположена е и фотоволтаична система на покрива на Разпределителния си център.
dm добави нови магазини към мрежата си от станции за повторно пълнене на биопрепарати на марката PLANET PURE.
„От отварянето на първия ни магазин преди 15 години подпомагаме социално значими каузи и допринасяме за опазването на околната среда. Затова неслучайно избрахме да посветим нашия 15-и рожден ден на подкрепата за добра кауза. Годишнината ни беше повод за пореден път да дадем пример като екип и да насърчим нашите клиенти и партньори да се включат в инициатива, която допринася за подобряване на заобикалящата ни среда“, каза Анна Драганова, управител с ресори „Финанси и контролинг“ и „Регион Продажби“ в dm България.