Повече от 50 години след като първият модел слезе от конвейера, малкият пластмасов автомобил, превърнал се в символ на германското обединение, може все още да бъде видян из улиците на Германия, информира ДПА.
Над 33 хил. трабанта се използват редовно на територията на обединена Германия, като повечето от тях са в бившата комунистическа източна част, сочат данни на Федералния център за регистрация на моторни превозни средства в град Фленсбург.
"Траби" (Trabi) - съкратено от "Трабант" (Trabant) или "сателит" на немски език, се доказа като много по-здрав от по-скъпия си събрат "Вартбург" (Wartburg), произвеждан в Източна Германия, от който само 7500 коли се срещат все още в Германия.
Близо 3,7 млн. трабанта са произведени в завода Фау Е Бе Заксенринг Аутомобилверке (VEB Sachsenring Automobilwerke) в Цвикау от ноември 1957 година до 1991 г. - две години след падането на Берлинската стена.
Когато тази бариера изчезна, много източногерманци отпътуваха на запад за първи път със своите трабанти.
"Траби" бе известен с облаците дим, които двутактовият му двигател възпроизвеждаше, и с крехката си каросерия, направена от подсилена със смола пластмаса, но тези недостатъци не му попречиха да бъде издигнат в култ.
Много екземпляри са изложени в музеи по света, а в Берлин и Дрезден на туристите се предлагат градски обиколки - т. нар. Траби сафари - с реставрирани трабанти.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!