Българинът пазарува все повече в Интернет, като само за последната година сключените търговски сделки онлайн са се увеличили двойно, според данни на Аukro.bg.
Само за февруари 2010 г. уникалните посетители в сайта за електронна търговия Aukro.bg надвишават 1 млн. души, а увеличението на потребителите за последната година е с над 140%.
Така броят на регистрираните купувачи и продавачи в Аukro.bg вече е 200 хил.
Въпреки кризата и данните за намаленото потребление на българина, ясно се очертава тенденция за увеличение на онлайн пазаруването.
За период от една година (февруари 2009 – февруари 2010 г.), в Аukro.bg двойно е нараснал среднoдневния брой на публикуваните за продажба артикули и едновременно с това два пъти са се увеличили среднодневните продажби.
Според данните oсновна причина за увеличеното онлайн купуване са значително по-ниските цени в онлайн пространството, което е от първостепенно значение за всеки трети българин, сочат проучванията.
"Освен ниските цени, големият интерес на потребителите към нас се дължи и на факта, че много от стоките в сайта не могат да бъдат намерени никъде другаде в България или представляват уникални колекционерски артикули.
Аukro.bg позволява на търговците да започнат или развиват бизнеса си в период на криза без първоначални капиталовложения.
Регистрирайки се при нас те могат да достигнат до над 200 хил. потенциални клиенти в България и до милиони в Централна и Източна Европа", казва Женет Баирева, изпълнителен директор на Аukro.bg.
Данните от проучването на Аukro.bg сред търговците в сайта показват, че една част от продавачите търгуват изцяло онлайн и разчитат на сайта за 100% от своите приходи; други използват платформата като допълнение на офлайн бизнеса си, а трети продават личните си вещи или подаръци.
Първите места в онлайн пазаруването държат петте най-големи града в България: София, Пловдив, Варна, Бургас и Русе, а активността в градове като Велико Търново, Благоевград и Добрич постоянно нараства.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!