Сб бският министър на икономиката Младжан Динкич и вицепрезидентът на "Фиат" Алфредо Алтавила подписват днес в Белград анекс към договора за производство на нов модел автомобили в завод "Застава" в Крагуевац.
Договорът за създаването на съвместна компания, в която италианската компания ще притежава мажоритарния дял, беше подписан през април 2008 г. и предвиждаше до 2009 г. да започне производство на автомобили от клас А, а година по-късно - и коли от клас Б.
Вчера в Крагуевац Динкич съобщи, че от есента на 2011 г. ще започне производство на един от двата напълно нови модели автомобили, които заводът в Торино планира.
Според министъра "инвестицията на "Фиат" символично означава и край на икономическата криза в Сърбия" и с новото производство заводът в Крагуевац ще се превърне в най-големия износител в Сърбия.
Когато достигне пълния си капацитет от 200 хил автомобила годишно, това ще означава и износ от два милиарда евро годишно, каза Динкич.
Президентът Борис Тадич, който също посети Крагуевац, каза, че с подписването на анекса "Фиат" и Сърбия ще осигурят "първата съществена инвестиция от 100 милиона евро до края на тази година", а след това с периодични траншове ще пристигат нови инвестиции до пълната реализация на стратегическия договор.
Очаква се италианците да вложат не по-малко от 1 млрд. евро.
Тадич каза, че е видял в Торино прототипите на новите модели фиат, които имали изключително добър дизайн, фантастична изработка и щели да бъдат "пазарна изненада".
Заводът в Крагуевац (в миналото "Цървена застава" - Червено знаме) произвежда автомобили и оръжие. През 1950 г. от конвейра му слизат първите коли Фиат 600 с името Застава 750. През годините са правени Застава 101 (по Фиат 128), Застава 10 (по Фиат Пунто) и други модели.
Сега се предполага, че новото производстнво ще бъде на основата на "Тополино", близък до модела "Ка" на "Форд".
В Крагуевац пак ще правят фиати
Според министъра на икономиката Динкич инвестицията на "Фиат" символично означава край на икономическата криза в Сърбия
23 декември 2009, 12:55
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!