Растящата популярност на марката "Дачия" застрашава продажбите на по-скъпите модели на "Рено", пише вестник "Уолстрийт джърнъл", цитиран от Медиафакс.
Продажбите на "Дачия" в световен план са се повишили с близо 20%, а това засяга продажбите на по-скъпите модели на "Рено", посочва изданието, позовавайки се на анализатори на автомобилния пазар.
Увеличаването на продажбите се дължи до голяма степен на програмите за модернизиране на автомобилния парк, които стартираха редица европейски страни.
Във Франция "Дачия" е на осмо място по продажби, а в Германия марката е увеличила четири пъти продажбите си спрямо миналата година.
Представител на автокъща край Париж казва, че търсенето на "Дачия" е толкова голямо, че поръчаните сега коли ще бъдат доставени чак през декември.
Той обаче добавя, че би предпочел да се увеличи значително търсенето на "Рено Клио", например, тъй като и печалбата би била по-голяма при кола, която струва 12 хил. евро в сравнение с такава, която се продава за по-малко от 10 хил. евро.
Анализаторите твърдят, че добрите продажби на "Дачия" са за сметка на продажбите на по-скъпите модели на "Рено". Продажбите именно на "Клио" са спаднали с 18% през първите седем месеца.
От Рено обаче твърдят, че продажбите на "Дачия" не засягат пазара на другите марки, които произвежда компанията майка.
Според тях модели като "Сандеро" и "Логан" са насочени към клиенти, които за първи път си купуват нов автомобил. Френските собственици на групата се надяват, че тези клиенти, които останат доволни от "Дачия", след години ще си купят други, по-скъпи коли с емблемата на Рено.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!