И трите мобилни оператора са готови да премахнат клаузата за автоматично подновяване на индивидуалните срочни договори на своите клиенти.
Това съобщиха техни представители по време на кръгла маса, свързана с проблемите с клиентите на телекомите.
В момента мобилните оператори подновяват автоматично срочния договор за същия срок и при същите условия, ако абонатът не подаде до определена дата писмено предизвестие за прекратяването му.
Ако абонатът поиска да прекъсне подновения договор, той е длъжен да плати неустойка – месечните такси до изтичането на договора.
Днешната дискусия беше организирана от Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) с участието на представители на други регулаторни органи и на трите мобилни оператора, депутати и журналисти.
"Глобул" поиска два месеца за подготовка за премахване на клаузата за автоматично подновяване на договорите.
От "Виваком" ще премахнат клаузата от 1 март
От "Мобилтел" заявиха готовност да премахнат клаузата, ако това се направи едновременно от другите оператори, както и от всички компании в сектора на комуникациите.
Срочните договори са една от основните причини за жалби на хората,
които не могат да прехвърлят телефонния си номер от един оператор към друг, посочи Веселин Божков, председател на КРС.
Кредитният месечен лимит за разговори и услуги се използва за гарантиране на вземанията на операторите, а не за облекчения на клиентите, бяха категорични представителите на на трите телекома.
Веселин Божков заяви, че КРС ще предложи законодателни промени, които да задължат операторите да предупреждават клиентите си, когато стигнат до 90% от месечния лимит.
КРС ще предложи надхвърлянето на лимита да става само с изрично съгласие на клиента, а не само по желание на оператора.
Подобно решение ще оскъпи услугата и на практика е неизпълнимо, защото сметките за международен роуминг не идват веднага до оператора, посочиха експертите. Който иска кредитният му лимит да е задължителен, да си вземе предплатена услуга, заявиха те.
КРС се обяви против лошите практики в дистанционно продължаваните договори.
При тях дистрибутори предлагат например безплатен телефон на клиента като му спестяват информацията, че този подарък е свързан с подновяване на договора за нов двегодишен срок, уточниха от комисията.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!