Договорите на шестте фирми, които превозват по 29 маршрутни линии в София, изтичат през лятото и няма да бъдат подновявани.
Причината е отливът на пътници заради пускането на метрото от "Младост" до "Обеля".
Транспортната схема на столицата предвижда маршрутките да бъдат заменени с малки автобуси, които ще свързват кварталите с метростанциите и с по-натоварените линии на градския транспорт, обясни зам.-кметът по транспорта Любомир Христов.
Все още не е ясно дали общината ще обслужва тези линии или ще бъде обявен конкурс.
В общината обмислят идеята хората да могат да пътуват
на цената на един билет с вътрешнокварталния транспорт и с метрото.
По този начин повече столичани ще предпочетат градския транспорт пред личните си автомобили, смятат общинарите.
Засега се предвижда маршрутите да се развият в основните комплекси в столицата - "Младост" и "Люлин", както и другите големи жилищни райони - "Надежда", "Дружба" и "Овча купел".
В момента в София всеки ден пътуват 380 микробуса по 38 маршрутни линии, обслужвани от "ЕГ-6" ООД, ЕТ "Сиси-Т", "Карина СПС", "Борекс трас", "Ант Фарма" ООД и "Сева транс" ООД.
От определените от Столичния общински съвет 49 маршрута се обслужват 38, тъй като по останалите няма пътници.
След пускането на метрото от "Младост" до "Обеля" се редуцира броя на маршрутните коли по част от направленията, а някои се сляха с други.
При сегашните условия общинският съвет определя пределна цена за превоза на пътници, а всяка една от маршрутните коли в София дължи по 60 лева на месец такса на общината.
При бъдещият вариант общината има намерение да вкара допълнителните линии в системата на градския транспорт.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!