Д есетки фалшиви промоции по магазините отчитат от Комисията за защита на потребителите (КЗП). Има ли начин да разпознаем кога надписът „намаление“ е реален и кога е чист търговски трик – екип на новините на Нова тв посети няколко магазина.
Най-честите фалшиви промоции са с нереален процент на намалението. В един от магазините например никога не се обявява какъв е процентът на отстъпката. С намаление се пускат само определени стоки в някои конкретни случаи.
С десетки подобни случаи се занимава КЗП всеки месец. Доказано е, че съзнанието ни реагира на съобщението за промоция, като често дори изпадаме в еуфория от мисълта, че ще си купим нещо изгодно.
„Когато човек отива на разпродажба, да отива със списък. В един момент ще ни се прииска просто да се поглезим, да си купим нещо, което не е от първа необходимост. И нека това да бъде 20% от сумата, която вие резервирахте. Импулсивни разходи са нормални, но нека и те да бъдат в рамките“, съветва психологът Ирина Недялкова.
А що се отнася до търговците, правилата са ясни – преди да се обяви намаление, стоката трябва да е продавана поне месец на цената, от която се намалява и това да е видно за клиента.
В противен случай за нелоялни практики законът предвижда до 30 хил. лв. санкция.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!