О т 15 декември ще бъдат възстановени 125 от спрените при предишното ръководство на БДЖ 250 влака.
Това обяви на пресконференция днес Християн Кръстев, изпълнителен директор на "Холдинг БДЖ".
Това е първата ни краткосрочна цел, обясни Кръстев. Той каза, че ще бъдат пуснати и три изцяло нови бързи влака и седем пътнически влака.
Не се предвижда увеличение на персонала, посочи ръководството на БДЖ на пресконференцията, на която бяха представени новите членове на Съвета на директорите на БДЖ.
Заместник-министърът на транспорта Антон Гинев заяви, че смяната на кадри е обусловена от търсене на възможност за подобряване на финансовите резултати на дружеството, както и подобряване на разговорите с кредиторите на БДЖ, които в последните месеци са били занемарени.
Ще подобрим услугата, която БДЖ предлага, каза Гинев.
Той отчете, че относителният дял на товарните превози на БДЖ е намалял наполовина спрямо периода преди четири години.
Приватизацията на товарните превози е спряна от Агенцията за приватизация. Ние сме против приватизация на всяка цена, каза още заместник-министърът.
Той посочи, че целта на новото ръководство ще е да се опита да оздрави дружеството. Залага се и
5% увеличение на несубсидираните цени на билетите - билетите по така наречените търговски превози,
заяви заместник-министърът. Християн Кръстев каза, че се изработва оздравителен план за БДЖ с краткосрочни цели, както и програма за развитие до 2023 г.
Основната цел на новото ръководство ще е подобряване на финансовите резултати на БДЖ. Това, по думите, му може да стане с продажба на неоперативни активи - например почивни станции, които не се използват от служителите на БДЖ и са затворени.
Задълженията към НКЖИ в размер на над 100 млн. лв. ще бъдат изчистени чрез предоставянето на бази, сгради и друга техника. Ще бъдат продадени вагони и локомотиви за 40 млн. лв., посочи ръководството на холдинга. Съществува като възможност и продажбата на сградата на холдинга на ул. "Иван Вазов" 3 в София.
При пътнически превози трябва да се подобри качеството на услугата, заяви изпълнителният директор. Той включи в тази цел подобряване на почистването на вагоните, увеличаване на техния брой, осигуряване на резервни части и ремонт на подвижния състав.
В бюджета на БДЖ са предвидени между 50 и 60 млн. лв. за ремонт и поддръжка на подвижния състав на БДЖ. До края на 2014 г. трябва да бъде изцяло въведена нова модулна система за продажба на билети, обяви Николай Найденов, член на Съвета на директорите на БДЖ.
Системата ще бъде въвеждана поетапно - първият й модул би трябвало да е внедрен до края на тази година и той ще замени сега действащата остаряла операционна система на бюрата по продажба на билети на БДЖ.
Новата система ще позволява продажба на билети не само в бюрата на БДЖ, но и в туристически агенции и по интернет, както и както и чрез билетоиздаващи автомати и чрез есемес.
В бъдеще ще можем да си купуваме и комбинирани билети - за железопътен и автомобилен транспорт, обявиха от БДЖ.
В рамките на около месец ще бъде обявена обществена поръчка за изработване на системата. Причината за ниската скорост на влаковете е остарялата инфраструктура, но НКЖИ работи активно за подмяна на релсите, коментира заместник-министър Гинев.
През следващия програмен период по оперативните програми ще бъдат защитавани проекти за подмяна както на релсовите линии, така и за закупуване на нови вагони.
Ще се завърши трасето от София до Пловдив, а от Пловдив до Бургас ще е завършено още в рамките на този програмен период. Ще се завършат и трасетата Пловдив - Свиленград, София - Драгоман, Русе - Варна, работи се и по линията към Видин, както и от София до Елин Пелин, обяви заместник-министърът.
Той каза още, че се обмисля някои третокласни линии да бъдат отдадени на концесия на частни превозвачи, в това число и теснолинейката по линията Септември - Добринище.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!