Приходите от онлайн реклама за първото полугодие на 2012 г. са се увеличили с 1,3 млн. лв. спрямо същия период на миналата година.
Това показват резултатите от проучване, проведено по инициатива на IAB България.
Това е ръст от 5,8% на докладваните обеми от четири типа интернет реклама - "Дисплей", "Обяви и справочници", "На клик" и "Други".
Компаниите участници в изследването са оповестили брутни обеми от онлайн реклама, по тарифни цени, в размер на 23,52 млн. лв. за първите шест месеца на 2012 г.
Дисплей рекламата продължава да бъде водеща на българския пазар, като за първата половина на 2012 г. тя съставлява 87,4% от него, с приходи от над 20 млн. лева.
Далеч назад, с пазарен дял от 5%, е рекламата "на клик". Тук обаче, докладваните приходи не покриват обеми, генерирани от Google и Facebook.
Рекламите в обяви и справочници съставляват малко под 3% от описаните приходи за периода.
Интересен факт е, че през първата половина на 2012г.
мобилната дисплей реклама бележи номинален ръст от близо 600%
спрямо същия период на миналата година, въпреки че все още съставлява под 1% от приходите в категорията „Дисплей реклама“.
Представители на работна група "Мобилен маркетинг" на IAB България коментират, че тенденцията е обяснима с оглед на нарастващото потребление на Интернет в страната през смартфони и таблети.
Повече новини за бизнес в Pariteni.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!