Media Planning Group (MPG) стартира нова мащабна кампания за популяризиране на българската винена индустрия. Проектът има за цел да промотира българските вина на ключовите пазари Сингапур, Тайланд и Виетнам. Основен бенефициент по проекта е Регионална лозаро-винарска камара (РЛВК) „Тракия”.
"Това е първият проект от подобен мащаб, в който MPG участва. Той е изключително интересен за нас, тъй като имаме задачата да популяризираме българското вино в регион от света, в който консумацията му е сравнително ниска. Приемаме предизвикателството, като сме сигурни, че благодарение на съвместните усилия с нашите партньори, ще осъществим една успешна кампания", коментира старта на проекта Йордан Йорданов, управляващ партньор в MPG.
Проектът ще се осъществява в рамките на две години, а в основата си ще развива промоционални дейности с цел представяне на традициите на винарските райони и подрегиони в България, както и новият модерен облик на българското лозарство и винарство.
Основните му елементи са създаване на лого на продукта, уеб сайт, реклама в интернет и чуждестранни печатни издания, изработка на рекламни информационни материали, ресурсно осигуряване на участие в различни туристически и тематични изложения в трите държави.
Допълнително, с цел директен контакт с потребителите и позициониране на продукта на пазара, ще бъдат организирани специални събития за дегустация на вино и представяния на вината в търговски обекти, ресторанти, хотели.
Основни теми в комуникацията ще бъдат предимствата на българските продукти по отношение на качеството, безопасността и положителното влияние върху здравето.
Реализирането на дейностите, от своя страна, ще позиционира българското вино по-добре на ключовите пазари в Азия и ще доведе до по-активно търсене и потребление, съответно до износ и предлагане.
Азия се определя като нов и атрактивен винен пазар, което се обяснява с развитието на държавите в региона, подобряването на жизнения им стандарт и развиващите се туристически дестинации.
В Сингапур се отчитат 8-10% годишно нарастване на домашното потребление на вино. В Тайланд около 10% от населението консумира вино, като сумата на общия внос на вина за последните няколко години нараства с около 30% годишно.
Бързо нарастващият пазар във Виетнам и оформящият се вкус на виетнамците към различните видове вино също дават възможност за ясно и ефективно навлизане на вината от българския Южен лозаро-винарски район.
"Убедени сме, че българското вино има потенциала да се превърне във водещ продукт на пазарите в Сингапур, Тайланд и Виетнам, тъй като не отстъпва по качество и цена на другите вина - лидери по продажби. Това е и най-голямото ни предимство в комуникацията”, допълва Йордан Йорданов.
Популяризират българското вино и в Азия
Това е първата кампания с такъв обхват, реализирана на ключови пазари като Сингапур, Тайланд и Виетнам
13 февруари 2013, 19:51
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!