Пв време на икономическата криза през 2009 г. е намаляла и консумацията на бира.
Това бе съобщено на традиционното годишно събрание на Пивоварите на Европа в Брюксел, столицата на родината на бирата. Всички участници, национални асоциации на 30 страни, обаче бяха убедени, че с отшумяването на кризата пазарът ще се върне към нормалните си нива отпреди няколко години.
През 2009 г. консумацията на бира на глава от населението в Европа е била 69,6 л срещу 72,9 литра през 2008 г. За България тези стойности са съответно 67 литра за 2009 срещу 73 литра през 2008 г.
Потребителите на пиво само в страните от Европейския съюз през 2009 г. средно са консумирали 75,3 литра бира. С най-сериозен принос в употребата на пиво е Чехия - 159,3 л на човек.
Следват Германия - 109,6 л и Австрия - 106,2 л. В Испания любителите на бира са изпили 36 млн. хектолитра, като 15% от тях се падат на нискоалкохолни и безалкохолни брандове.
Пресслужбата на Euro RSCG в София съобщи, че целта на срещата на най-високо равнище е бил анализ за развитието на индустрията през последните 5 години и последствията от икономическата криза върху производството и консумацията на бира на Стария континет.
Цифрите доказват, че 2009 г. е била най-трудната за бранша. В Европа са били произведени близо 383 млн. хектолитра бира, 364 от които в страните от ЕС.
На първо място по този показател традиционно е Германия с 98 млн. хектолитра, следвана от Великобритания - 45 млн. хектолитра и Полша - 36 млн. За България тази цифра е близо 5 млн. хектолитра.
Въпреки трудните времена, по време на срещата на Пивоварите на Европа всички национални асоциации отчетоха съществен напредък в реализацията на най-важните политики, доказващи отговорността на пивоварния бранш пред потребителите и обществото като цяло.
Съюзът на пивоварите в България също представи проектите си, насочени към превенция употребата на алкохол от лица под 18 г., резултатите от научните изследвания върху съставките на бирата и ефекта от умерената консумация на пиво.
Специално внимание предизвика продължаващата втора година информационна кампания за качествата на българското пиво "Природата изБира най-доброто за теб".
Според направените проучвания около 43% от любителите на бира у нас вече имат познания за нейните характеристики и проявяват интерес към бирените традиции и култура.
Добрата новина след кризата е, че вече има ясни знаци за преодоляване стагнацията и европейската пивоварна индустрия е готова да продължи напред. Тези тенденции допълнително мотивират производителите на бира да предлагат по-богата гама пиво, включително безалкохолни и нискоалкохолни асортименти, тъмно пиво, бутикови производства и специфични регионални брандове.
Тези нагласи отразяват очакванията на консуматорите, които приемат бирата като най-популярната общоевропейска напитка, подходяща за всеки вкус и предпочитания, се казва в съобщението.
На всеки българин се падат 70 л бира годишно
Това е нищо, тъй като употребата на пиво в Чехия е 159,3 л на човек, а в Германия - 109,6 л
23 ноември 2010, 19:18
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!