З асега не предвиждаме съкращения нито в БДЖ, нито в "Български пощи", заяви днес пред журналисти министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов.
Той коментира това при представянето на информационни брошури за правата на пътниците на софийското летище.
Папазов заяви, че чрез преструктуриране на дружествата и натоварването им с работа съкращенията могат да се избегнат.
Имаме доста добри финансови резултати в БДЖ и мисля, че тази година може дори БДЖ да бъде изведено на печалба, каза министърът.
През май тази година БДЖ е бил на загуба в размер на 25 млн. лв., а сега тази загуба е намаляла наполовина, посочи той.
Според Папазов отсега нататък железопътният превозвач трябва да се субсидира само срещу конкретни резултати.
Много е важно как ще завършат преговорите с кредиторите на БДЖ през септември,
каза Папазов. МТИТС ще запознае кредиторите с програмата за преструктуриране на БДЖ и ще трябва да ги убеди да се съгласят с нея. Ако това се случи, ще може да се преструктурира дългът на компанията.
Относно недоволството в "Български пощи" и готвените от синдикатите в дружеството протести, Папазов каза, че става въпрос за недокомпенсиране на допълнителната пощенска услуга, която би трябвало да се субсидира от бюджета.
Има изработена методика, одобрена от ЕС, и пощите е трябвало да получат субсидия за предходен период в рамките на около 22 млн. лв. , обясни министърът.
Комисията за регулиране на съобщенията обаче е направила втора процедура по методиката, която не е одобрена от ЕС в рамките на 12 млн. лв., а накрая по съвсем неясни критерии в бюджета за тази година е заложена сумата от 2 млн. лв., каза министър Папазов. Той посочи, че тази сума е била усвоена, а от бюджета на министерството ще бъдат отделени още 1,5 млн. лв. за дофинансиране на "Български пощи".
В следващия бюджет ще искаме да залегне цялата сума, с която да бъдат компенсирани пощите, а ще се опитаме да договорим и компенсацията за тази година, заяви министърът. Увеличение на заплатите на работещите в "Български пощи" обаче не се предвижда засега. Данаил Папазов посочи още, че
в рамките на ръководената от МТИТС приоритетна ос по ОП "Транспорт" няма да останат неизпълнени проекти.
Беше взето решение на МС за дофинансиране на два от проектите за железопътен транспорт със 150 млн. лв., което ще се случи със заем от ЕИБ, но преди това ще бъде направен още един опит да се договори с ЕК изпълнението на проектите да стане на фази, каза Папазов.
Има опасения за някои от проектите дали ще стигне времето, но смея да твърдя след инспекцията, която направихме по трасето от Пловдив до Бургас и до Свиленград, че работата върви дори пред графика и закъснението ще бъде компенсирано, посочи Папазов.
В момента усилено се търси човек, който да оглави Изпълнителната агенция "Автомобилна администрация" и да проведе в нея реформи, заяви още транспортният министър.
Той посочи, че в тази държавна структура са открити много нарушения и предстои администрацията да бъде реформирана, така че да работи в полза на бизнеса и да спира сивата икономика.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!