Намаляването на неудобствата при полети с нискотарифни авиопревозвачи до минимум може да бъде предизвикателство дори за най-опитните пътешественици, пише ДПА.
Необходими са обаче допълнителни усилия, ако полетът е до по-източна дестинация, отбелязват експерти от туристическия бранш.
"Това, което може да се обърка на Запад, е много по-вероятно да се случи в Източна Европа", казва Марина Полотско, агент на украинската туристическа агенция "Пилот".
"Пътникът не само трябва да внимава. Той трябва да бъде готов сам да се справи с всичко, което се случи", посочва тя.
Някои нискотарифни авиокомпании предлагат полети до дестинации в Източна Европа, където туристът, обмислящ внимателно разходите си, може да се храни, да пие и дори да ходи по клубове на цената на една нощувка в хотел в Париж или Лондон.
Може обаче да е
трудно да стигнеш до обетованата земя
на Източна Европа, предлагаща хотели на разумни цени и наливна бира "литър за долар", като най-трудно е пътуването със самолет, предупреждават експертите.
Над 100 нискотарифни авиокомпании са регистрирани да извършват полети до Европа и повечето от тях поне от време на време летят на Изток, сочи сайтът за нискотарифни пътувания attitudetravel.com.
Ако обаче пътникът
иска да използва най-добрата връзка
(което не е лесно, тъй като повечето
нискотарифни авиокомпании като
цяло
не предлагат подобни линии),
то трябва сам да си подготви домашното, посочват експертите.
Розита Миткова от варненска туристическа агенция изтъква, че около 18-19 авиокомпании летят до България, така че й е доста лесно да следи на компютъра си тяхното разписание. Това което не е лесно според нея са възможните връзки, тъй като
малките авиокомпании не сътрудничат и нямат единна база данни.
Анкетираните туроператори настоятелно препоръчват или да купите билета си от страна извън Източна Европа или да платите на агенция, която да го направи вместо вас.
"Колкото по-малко използване кредитната си карта в нашата страна (Украйна), толкова по-добре. Хакерите ни са много способни и не всяка интернет връзка е сигурна", отбелязва Полотско.
Превозът до
летището е широко разпространен проблем,
особено в страните извън ЕС. На практика всеки град на територията на бившия Съветски съюз страда от недостиг на транспортни връзки до центъра на града като най-известният пример е Москва. Това оставя туриста в ръцете на "таксиджийската мафия", чиито тарифи за превоз с незаконни таксита могат да превишат цената на самолетния билет.
Метеорологичното време е друг фактор, затрудняващ пътуващите в Източна Европа.
Истинският проблем обаче е как да "убиеш времето" на летището.
"Заседналият" пътешественик из Източна Европа обикновено има достъп до поне основното - относително чист под, седалки, малко храна на високи цени, изобилие от безмитни напитки и малко други неща.
Надпреварата
за незаети места, нещо обичайно за
нискотарифните авиокомпании в цяла
Европа, е нормално събитие и в източната
част на континента. В бившите комунистически
страни обаче
да изпревариш някого, за
да се качиш на самолета, може да се
превърне в битка,
която се решава от психическата издържливост и от лактите.
Но дори най-издръжливите пътници на нискотарифни авиопревозвачи в Източна Европа почти винаги ще бъдат преместени, така че родители да могат да седят до децата си или някоя двойка да е един до друг.
Ако пътник, пътуващ сам, случайно прояви нежелание, то стюардесите са доста талантливи в използването на остър език, свидетелства репортер на ДПА.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!