Българскотокисело мляко държи дял от около 60% на японския пазар, съобщи посланикът на Япония Цунехару Такеда след срещата си с министъра на земеделието и храните Мирослав Найденов.
Близо 40 млн. японци консумират нашето кисело мляко, посочи посланикът.
Работи се успешно по три лицензионни договора за развитие на производството на млечни продукти на база млечно кисели бактерии.
В момента се прави опит пазарът на българското кисело мляко да се разшири и в други страни от Азия, посочи посланикът.
Той допълни, че
България е известна и с
розовото си
масло
в Япония.
Износът на този български продукт значително нараства постоянно през последните години.
Такеда каза, че
България е интересен вносител на
хранителни продукти, защото са
качествени, вкусни и екологично чисти.
Можете да разширите износът на плодове, зеленчуци, свинско и пилешко месо, както и на български вина за японския пазар, обясни посланикът.
Министър Найденов
посочи, че България има изключително
голям потенциал за производство на
качествени и вкусни храни, но за съжаление
в последните години не е използван.
Страната ни се превърна в нетен вносител на храни заради лошото управление.
Новото правителство
има желанието и волята това да се промени,
отбеляза министърът.
Той допълни, че освен киселото мляко и розовото масло, атрактивен продукт за японския пазар може да бъде и българското саламурено сирене.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!