Как да накарате интернет да работи за вашия бизнес
Как да накарате интернет да работи за вашия бизнес   
Източник: ЕПА/БГНЕС
0

Безспорно в наши дни интернет е не само новата арена на съревнованието между отделните бизнес единици, но и най-могъщият им съюзник.

Съвсем естествено компаниите инвестират все повече средства за изграждане и развитие на присъствието си онлайн.

В условията на новата бизнес среда и на потребители от ново поколение се зароди и интернет базираната комуникация компания-потребител.

Тя е от качествено нов вид - двупосочна, активна, непрекъсната и високоефективна, пише Надежда Василева в новия брой на сп. "твоят БИЗНЕС".

Онлайн комуникация компания-потребител

Това понятие включва изграждане и развитие на позициите на съответната компания в интернет и съпътстващата го двупосочна онлайн комуникация с потребителите.

Различните форми и похвати на онлайн комуникацията имат няколко общи отличителни черти, които правят интернет средата уникална и привлекателна за модерния бизнес: таргетиране към определена аудитория, интерактивност, измеримост, гъвкавост и динамичност и не на последно място приемлива цена и висока възвръщаемост на инвестициите.

Ключът към оптимизация на бизнеса чрез ефективна онлайн комуникация е в правилния подбор и приложение на конкретните дейности в зависимост от поставените цели.

Световните тенденции, които вече навлизат и в България, са насочени към използването на все по-нетрадиционни, но и все по-обвързващи с потребителя методи на онлайн комуникация. Създаването и поддръжката на сайт са само първите стъпки сред разнообразието от уеббазирани дейности.

Ето някои от най-важните и актуалните сред тях:

Оптимизация на уебсайт за търсещите машини (SEO)

Имате съвършен и скъпоструващ сайт, но в резултатите от търсенето на "Гугъл", той се появява някъде след 30-та позиция?

Позиционирането на корпоративния сайт за търсещите машини с цел по-лесното му откриване от потребителите е от първостепенно значение за оптимизирането на онлайн присъствието на всеки бизнес.

То е свързано с провеждането на дейности като създаване на ключови думи и текстовете в сайта, мониторинг и анализ на позициите на сайта в "Гугъл", непрекъснати и постоянни промени в ключовите думи и съдържанието на базата на анализа на потребителското поведение онлайн. Или с други думи - запазена територия за специално обучени специалисти.

SEO е дългосрочна инвестиция с изключително висока възвръщаемост. Правилната оптимизация се прави еднократно, а поддръжката включва само периодични настройки, което я прави най-добрия ценово-ефективен интернет маркетинг похват за реклама на търговска марка онлайн.

Усъвършенстване на ползваемостта

Сред дейностите, свързани с оптимизирането на онлайн присъствието, е и непрекъснатото и постоянно усъвършенстване на ползваемостта на вашия сайт. Ако при проектирането му са спазени поне основните принципи за ползваемост (достъп до информация с минимум кликвания, отделяне на съдържанието от елементите за управление, висока скорост, добра четимост на текста, текстови алтернативи на изображенията и др.), информацията се намира лесно и навигацията е удобна.

Всичко това е предпоставка посетителят да се връща отново и отново. Иначе казано, това е начин фирмата да запази и увеличи посещенията на своя сайт, да повиши конкурентоспособността си, а оттам и продажбите на своите услуги и/или продукти.

Периодично обновяване на съдържанието и визията на сайта

За да може сайтът да привлича и задържа вниманието на потребителя, както и да работи ефективно за постигане на целите, заложени при разработката му (представяне, промоция, увеличаване на продажбите и т.н.), е добре съдържанието и визията му да се обновяват на всеки 2-6 седмици.

Обновяването на визията не означава смяна на дизайна, но е добре да се добавят нови функционалности и чисто визуални елементи, които биха били полезни и атрактивни за потребителите.

Що се отнася до обновяването на цялостната визия на сайта, добре е това да става регулярно, но не и прекалено често. Уебпространството се променя динамично - както в технологично, така и във визуално отношение. Затова трябва да сте с нагласата, че сайтът трябва да се променя съобразно тенденциите на променящата се виртуална бизнес среда.

Добра практика е да имате консултант, който да ви разяснява ситуацията в реално време.

Онлайн реклама с интерактивен криейтив, или промоцията като забавление

Онлайн рекламата с уникален сценарий е царицата на виртуалното пространство. По неповторим начин рекламните кампании в интернет привличат и задържат вниманието на целевата аудитория към даден продукт или услуга.

Основните видове криейтив са забавните игри, онлайн инструментите с персонализиране на съдържанието, интерактивните тестове (вкл. калкулатори и тийзъри), онлайн състезания и конкурси и други. Забавният и оригинален интерактивен криейтив води до по-трайно и емоционално осъзнаване на рекламното послание и задържане на вниманието върху бранда/продукта за по-дълго време, сравнено с другите медии.

Наред с всички останали свои преимущества онлайн рекламата позволява да се натрупват бази данни от целеви групи с имена, имейл адреси и друга информация, а оттам и да се работи за повишаване на лоялността към марката/продукта с директни кампании и осъществяване на моментални продажби.

Създаване и участие в корпоративни блогове и социални мрежи

Корпоративният блог е сред водещите инструменти на ефективната онлайн комуникация. Блогът и неговото по-ефективно използване трябва да са сред задължителните елементи на маркетинговите стратегии на компаниите в България, които се стремят към оптимизиране на своите разходи за онлайн реклама.

Създаването и поддържането на блог е ефективен инструмент, който не изисква сериозни финансови инвестиции, а само време за обновяване на съдържанието. За сметка на това той предоставя възможност чрез неформална двустранна комуникация да се изградят по-лични отношения с клиентите.

Чрез него може индиректно да се популяризира една търговска марка, както и да се получи бърза и в много случаи навременна обратна връзка с потребителите. Чрез неформалната комуникация може да се изградят лични отношения с клиента и по този начин да се спечели неговото доверие.

Социалните мрежи са друг маркетингов инструмент, който става все по-важен за комуникацията с потребителите по света, а от скоро и в България.

Със своите уникални възможности интернет промени маркетинга. Стъпка в правилната посока за всяка една компания в България е да го припознае като най-гъвкавия съвременен канал за комуникация.

Онлайн присъствието и представянето на модерната компания чрез нейния сайт или други комуникационни дейности определят изхода от участието й в битката за клиенти, осигуряват й водещи позиции сред конкурентите и реализация на по-големи печалби.

Коментари 0
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Украйна разкри пълни подробности за новата руска ракета

Украйна разкри пълни подробности за новата руска ракета

Свят Преди 5 часа

Ракетата е била оборудвана с шест бойни глави

Зеленски: Русия се подигра с Китай

Зеленски: Русия се подигра с Китай

Свят Преди 6 часа

Зеленски: Разработваме нови средства за противовъздушна отбрана

Борисов: Да ме изберат за премиер и ще влезем в еврозоната

Борисов: Да ме изберат за премиер и ще влезем в еврозоната

България Преди 8 часа

Той обясни, че е изпратил благодарствен SMS на Урсула фон дер Лайен

„Възраждане“: Имаме алтернативи за мнозинство

„Възраждане“: Имаме алтернативи за мнозинство

България Преди 9 часа

Според Костадинов има алтернативи за създаването на мнозинство за избор на председател на 51-вия парламент

Украйна призова ядрените сили да предупредят Русия

Украйна призова ядрените сили да предупредят Русия

Свят Преди 10 часа

Киев: Москва е заинтересована от продължаването на тази война

<p>Наруши ли Русия договора със САЩ за стратегическите оръжия</p>

Каква е разликата между хиперзвукова ракета и междуконтинентална балистична ракета?

Свят Преди 10 часа

Хиперзвуковите ракети и междуконтиненталните балистични ракети са предназначени за различни цели и работят с различни механизми

Майка призна, че е убила 7-годишния си син

Майка призна, че е убила 7-годишния си син

Свят Преди 11 часа

„Това беше трагичен инцидент, при който полицаи разследваха смъртта на малко дете от ръцете на майка му“, съобщи главен инспектор Уилямс

<p>Лидерският провал на Шолц</p>

Липса на човешка емпатия и политическа смелост: Лидерският провал на Шолц

Свят Преди 11 часа

Партията на Шолц изглежда решена да се провали безславно

7-те тайни за красота и младост на Деми Мур

7-те тайни за красота и младост на Деми Мур

Любопитно Преди 12 часа

Каква е тайната на красотата на актрисата, прочетете в материала

Последните думи на убиец, екзекутиран в Алабама

Последните думи на убиец, екзекутиран в Алабама

Свят Преди 12 часа

Алабама извърши третата в страната екзекуция с използване на азотен газ

Дженифър Лопес предизвика слухове за връзка с охранител

Дженифър Лопес предизвика слухове за връзка с охранител

Любопитно Преди 12 часа

Лопес вярва, че „малко флирт може да подобри имиджа ѝ“

<p>Кремъл: Ракетата беше предупреждение към Запада</p>

Кремъл: Хиперзвуковата ракета беше предупреждение към Запада

Свят Преди 13 часа

Русия "ясно демонстрира" как ще изглежда отговорът ѝ

Снимката е илюстративна

Мъжът, инсценирал смъртта си, изпрати 24-секундно видео

Свят Преди 13 часа

24-секундното видео, което Боргуордт е изпратил на властите, е заснето в стил селфи и го показва в апартамент с бели стени

Главчев за Шенген: Нещата вървят по план

Главчев за Шенген: Нещата вървят по план

България Преди 13 часа

Финалното решение ще бъде взето декември, добави премиерът

МВнР с позиция за трите заповеди за арест, издадени от МНС

МВнР с позиция за трите заповеди за арест, издадени от МНС

България Преди 14 часа

"България подкрепя независимостта, интегритета и безпристрастността на МНС в отговорната му мисия да разследва най-тежките престъпления по международното право"