Безспорно в наши дни интернет е не само новата арена на съревнованието между отделните бизнес единици, но и най-могъщият им съюзник.
Съвсем естествено компаниите инвестират все повече средства за изграждане и развитие на присъствието си онлайн.
В условията на новата бизнес среда и на потребители от ново поколение се зароди и интернет базираната комуникация компания-потребител.
Тя е от качествено нов вид - двупосочна, активна, непрекъсната и високоефективна, пише Надежда Василева в новия брой на сп. "твоят БИЗНЕС".
Онлайн комуникация компания-потребител
Това понятие включва изграждане и развитие на позициите на съответната компания в интернет и съпътстващата го двупосочна онлайн комуникация с потребителите.
Различните форми и похвати на онлайн комуникацията имат няколко общи отличителни черти, които правят интернет средата уникална и привлекателна за модерния бизнес: таргетиране към определена аудитория, интерактивност, измеримост, гъвкавост и динамичност и не на последно място приемлива цена и висока възвръщаемост на инвестициите.
Ключът към оптимизация на бизнеса чрез ефективна онлайн комуникация е в правилния подбор и приложение на конкретните дейности в зависимост от поставените цели.
Световните тенденции, които вече навлизат и в България, са насочени към използването на все по-нетрадиционни, но и все по-обвързващи с потребителя методи на онлайн комуникация. Създаването и поддръжката на сайт са само първите стъпки сред разнообразието от уеббазирани дейности.
Ето някои от най-важните и актуалните сред тях:
Оптимизация на уебсайт за търсещите машини (SEO)
Имате съвършен и скъпоструващ сайт, но в резултатите от търсенето на "Гугъл", той се появява някъде след 30-та позиция?
Позиционирането на корпоративния сайт за търсещите машини с цел по-лесното му откриване от потребителите е от първостепенно значение за оптимизирането на онлайн присъствието на всеки бизнес.
То е свързано с провеждането на дейности като създаване на ключови думи и текстовете в сайта, мониторинг и анализ на позициите на сайта в "Гугъл", непрекъснати и постоянни промени в ключовите думи и съдържанието на базата на анализа на потребителското поведение онлайн. Или с други думи - запазена територия за специално обучени специалисти.
SEO е дългосрочна инвестиция с изключително висока възвръщаемост. Правилната оптимизация се прави еднократно, а поддръжката включва само периодични настройки, което я прави най-добрия ценово-ефективен интернет маркетинг похват за реклама на търговска марка онлайн.
Усъвършенстване на ползваемостта
Сред дейностите, свързани с оптимизирането на онлайн присъствието, е и непрекъснатото и постоянно усъвършенстване на ползваемостта на вашия сайт. Ако при проектирането му са спазени поне основните принципи за ползваемост (достъп до информация с минимум кликвания, отделяне на съдържанието от елементите за управление, висока скорост, добра четимост на текста, текстови алтернативи на изображенията и др.), информацията се намира лесно и навигацията е удобна.
Всичко това е предпоставка посетителят да се връща отново и отново. Иначе казано, това е начин фирмата да запази и увеличи посещенията на своя сайт, да повиши конкурентоспособността си, а оттам и продажбите на своите услуги и/или продукти.
Периодично обновяване на съдържанието и визията на сайта
За да може сайтът да привлича и задържа вниманието на потребителя, както и да работи ефективно за постигане на целите, заложени при разработката му (представяне, промоция, увеличаване на продажбите и т.н.), е добре съдържанието и визията му да се обновяват на всеки 2-6 седмици.
Обновяването на визията не означава смяна на дизайна, но е добре да се добавят нови функционалности и чисто визуални елементи, които биха били полезни и атрактивни за потребителите.
Що се отнася до обновяването на цялостната визия на сайта, добре е това да става регулярно, но не и прекалено често. Уебпространството се променя динамично - както в технологично, така и във визуално отношение. Затова трябва да сте с нагласата, че сайтът трябва да се променя съобразно тенденциите на променящата се виртуална бизнес среда.
Добра практика е да имате консултант, който да ви разяснява ситуацията в реално време.
Онлайн реклама с интерактивен криейтив, или промоцията като забавление
Онлайн рекламата с уникален сценарий е царицата на виртуалното пространство. По неповторим начин рекламните кампании в интернет привличат и задържат вниманието на целевата аудитория към даден продукт или услуга.
Основните видове криейтив са забавните игри, онлайн инструментите с персонализиране на съдържанието, интерактивните тестове (вкл. калкулатори и тийзъри), онлайн състезания и конкурси и други. Забавният и оригинален интерактивен криейтив води до по-трайно и емоционално осъзнаване на рекламното послание и задържане на вниманието върху бранда/продукта за по-дълго време, сравнено с другите медии.
Наред с всички останали свои преимущества онлайн рекламата позволява да се натрупват бази данни от целеви групи с имена, имейл адреси и друга информация, а оттам и да се работи за повишаване на лоялността към марката/продукта с директни кампании и осъществяване на моментални продажби.
Създаване и участие в корпоративни блогове и социални мрежи
Корпоративният блог е сред водещите инструменти на ефективната онлайн комуникация. Блогът и неговото по-ефективно използване трябва да са сред задължителните елементи на маркетинговите стратегии на компаниите в България, които се стремят към оптимизиране на своите разходи за онлайн реклама.
Създаването и поддържането на блог е ефективен инструмент, който не изисква сериозни финансови инвестиции, а само време за обновяване на съдържанието. За сметка на това той предоставя възможност чрез неформална двустранна комуникация да се изградят по-лични отношения с клиентите.
Чрез него може индиректно да се популяризира една търговска марка, както и да се получи бърза и в много случаи навременна обратна връзка с потребителите. Чрез неформалната комуникация може да се изградят лични отношения с клиента и по този начин да се спечели неговото доверие.
Социалните мрежи са друг маркетингов инструмент, който става все по-важен за комуникацията с потребителите по света, а от скоро и в България.
Със своите уникални възможности интернет промени маркетинга. Стъпка в правилната посока за всяка една компания в България е да го припознае като най-гъвкавия съвременен канал за комуникация.
Онлайн присъствието и представянето на модерната компания чрез нейния сайт или други комуникационни дейности определят изхода от участието й в битката за клиенти, осигуряват й водещи позиции сред конкурентите и реализация на по-големи печалби.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!