Най-честите жалби, свързани с онлайн пазаруването в България, са свързани с транспорт, предимно самолетни пътувания, обобщи днес на пресконференция адвокат Венцислав Петков, съветник в Европейския потребителски център у нас.
Най-често българите стават жертва на нелоялни авиокомпани, които им отменят или забавят много полетите и им губят багажа.
Друг проблем са нелоялните практики в интернет, свързани с недоставяне на стоки, доставка на различни от поръчаните продукти, с фалшиво търговско име и др.
Най-често закупените стоки са в големи размери и за големи суми - основно автомобили и мобилни телефони, уточни Петков.
По отношение на електронната търговия броят на жалбите тази година е нараснал почти двойно спрямо предходната - от 138 на 213, но повечето случаи са били разрешени.
Става въпрос за двойно по-голям брой оплаквания на български потребители спрямо търговци, регистрирани в чужбина, отколкото за обратната тенденция - чужденци спрямо български търговци, уточнява Петков.
Като цяло европейските потребители най-често се оплакват от качеството на стоките или услугите, по данни на Европейския потребителски център.
От доставката са недоволни 21% от клиентите, 19% - от услугата, а 11% - от цената и плащането. Общо 9 на сто не са били съгласни с условията по договорите.
У нас 65% от жалбите са за онлайн покупки и услуги.
Пазарувайки по интернет, вие имате правата на всички останали клиенти и съответната годишна гаранция, напомнят от центъра.
Те съветват потребителите първо да върнат стоката, а след това да се изиска връщането на парите.
Ако даден клиент иска търговецът, който го е измамил, да получи и законова санкция, той трябва да сезира за това Комисията за защита на потребителите.
Строго забранена е продажбата на лекарства и хомеопатични продукти
онлайн - дори офертите да са много изгодни, рисковете са големи,
предупреждават още от центъра.
Европейският потребителски център-България е част от европейските центрове ECC-Net, работещи в единна мрежа, чрез сходни методи, принципи и технологии.
Центърът може да защити интересите на потребителите в случай на проблем при трансгранична покупка на територията на ЕС, Норвегия и Исландия.
Най-много онлайн измамени - от авиокомпании
Пазарувайки по интернет, вие имате правата на всички останали клиенти и съответната годишна гаранция, напомнят адвокати
25 октомври 2010, 15:27
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!