Н а 27 май се състоя церемонията по награждаване на победителите в конкурса за ефективност на комуникационните кампании Effie България 2015. Effie България се организира от Българската асоциация на комуникационните агенции.
Наградите Effie отличават най-значимите постижения в маркетинговите комуникации: идеите, които работят.
Бяха връчени две златни, три сребърни и четири бронзови награди Effie.
Кампаниите, участващи в конкурса, се оценяваха от изявени професионалисти в сферата на маркетинговите комуникации, представители на агенции, рекламодатели, медии, агенции за изследвания и независими експерти.
Журито на Effie България 2015 допусна до финала 14 кампании. Победителите са:
Категория: Стоки
Сребърна награда Effie
Истинските неща
Клиент: Carlsberg Bulgaria
Агенция: Noble Graphics
Медиа агенция: ББДО Груп/Медия Дайрекшън ОМД
Бронзова награда Effie
Всяко време е време за нещо специално!
Клиент: Загорка АД
Агенция: Saatchi & Saatchi България
Продуцентска къща: FILMMAKER
Медиа агенция: Медиа С СМВ
Категория: Услуги
Златна награда Effie
Ресторант
Клиент: Хемимонт АД
Агенция: Публисис АД
Медиа агенция: Equinox
Сребърна награда Effie
Скъпа 2014-та
Клиент: Мобилтел
Агенция: reforma
Медиа агенция: Carat Bulgaria
Бронзова награда Effie
БЛАГОДАРЯ
Клиент: UniCredit Bulbank
Агенция: The Smarts
Медиа агенция: MediaCom Bulgaria
Бронзова награда Effie
Спестовен жилищен кредит
Клиент: Пощенска банка
Агенция: ББДО Груп/ Графити ББДО
Медиа агенция: РА Крес
Интерактивна агенция: Archer Ideas
Финалист
Жилищен блок
Клиент: UniCredit Bulbank
Агенция: reforma
Финалист
ИНТЕРАКТИВНА ТЕЛЕВИЗИЯ VIVACOM TV
Клиент: VIVACOM
Агенция: NEW MOMENT NEW IDEAS
Медиа агенция: FCB SOFIA
Категория: Промоции
Няма финалисти
Категория: Корпоративни комуникации
Сребърна награда Effie
Ти водиш
Клиент: Мобилтел
Агенция: The Smarts
Медиа агенция: Carat Bulgaria
Финалист
Бюрото за 1 милион долара / Million Dollar Desk
Клиент: Перно Рикар България
Агенция: reforma
Co-working пространство: betahaus Sofia
Финалист
Нoво начало, нови планове
Клиент: Теленор България ЕАД
Агенция: ДДБ София
Медиа агенция: PHD Media Bulgaria
Дигитална агенция: Next DC
Категория: Социална, медийна, политическа
Златна награда Effie
Билет
Клиент: Международен София Филм Фест
Агенция: ДДБ София
Бронзова награда Effie
Скучната работа убива
Клиент: Сдружение „РЕ-АКТ“
Агенция: ББДО Груп/ Графити ББДО
Медиа агенция: ББДО Груп/Медия Дайрекшън ОМД
Финалист
Глупостта е навсякъде сред нас
Клиент: Фокс интернешънъл ченълс България ЕООД
Агенция: All Channels Communication Group
Продуцентска къща: Зографик Филм
Effie България, следвайки правилата на Effie Worldwide, обяви и ранглиста на най-ефективните агенции, рекламодатели и търговски марки въз основа на резултатите от конкурса Effie България 2015.
Правилата на Effie България Effectiveness Index, базирани на правилата на Effie Index Worldwide, преобразуват всяка награда и номинация в точки, както следва: Агенцията, подала заявката за участие, клиентът и търговската марка, получават: Gold Effie – 8 точки, Silver Effie – 6 точки, Bronze Effie – 4 точки, Финалист – 2 точки. Агенциите, ангажирани в кампанията и отбелязани в заявката за участие, получават половината от тези точки.
Всяка кампания, която е получила награда или е финалист в Effie България 2015, се включва в статистиката на Effie Effectiveness Index Worldwide.
Агенциите ДДб София, The Smarts и Reforma делят първото място в класацията Effie България 2015 Effectiveness Index. И трите имат максимален брой от 10 точки.
Следват ББДО Груп/Графити ББДО, Публицис АД, Carat Bulgaria, Noble Graphics, ББДО Груп/Медия дайрекшън ОМД, Equinox, Saatchi & Saatchi България, All channels communication group, Archer ideas, Мedia С СМВ, Mediacom Bulgaria, New moment new ideas, РА КРЕС, Filmmaker, Betahaus Sofia, FCB Sofia, Next DC, PHD Media Bulgaria
На първо място в класацията на Effie България за рекламодатели е "Мобилтел". Следват "Международен София филм фест", "Хемимонт" АД, "Карлсберг България", "Уникредит Булбанк", "Загорка" АД, "Пощенска банка", сдружение "РЕ-АКТ", "Виваком", "Перно Рикар България", "Теленор България" и"Фокс интернешънъл ченълс България".
В класацията за търговски марки на първо място е "Международен София филм фест", на второ - Облак.bg, а на трето - BOB. Следват "Мтел", "Пиринско", "Уникредит Булбанк", "Загорка", "Кариера с кауза", "Пощенска банка", "Виваком", "Теленор", "Теория на глупостта", "Чивас регал".
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!