С около 50 на сто увеличение на въздушния трафик над България след откриването на новото летище в Истанбул очаква транспортният министър Ивайло Московски
Той направи тази прогноза на откриването на 54-та годишна конференция на Международната федерация на асоциациите на ръководителите на полети.
Според Московски реципрочно на този процент ще бъде и увеличението на работните места за авиодиспечери, като прогнозата е през 2015-2017 г. то да достигне 40-60 на сто.
По думите му със сигурност няма да се налага да се дават средства само за назначаване на допълнителен персонал, защото ръстът на трафика води съответно до допълнително събиране на повече такси. През последната година имало действително увеличение на приходите от такси от въздушен транспорт.
В момента над България има повече от 1700 полета в денонощие, а в най-натоварените периоди броят им достига 3000. Очакванията на Московски са
това натоварване да се превърне в ежедневие
Според него пред ръководителите на полети вече съществуват много предизвикателства. Навлизат дроновете и има много дебати относно начина на интегриране на отделните системи, които са различни за държавите от ЕС и за останалите страни.
Въпреки зачестилите инциденти, министър Московски смята, че въздушният транспорт остава най-сигурният.
България за първи път е домакин на годишната конференция на Международната федерация на асоциациите на ръководителите на полети, която представлява повече от 50 000 ръководители на полети в 131 държави.
Събитието се организира от Българската асоциация на ръководителите на полети и ще се проведе в периода от 20 до 24 април в София. То бе открито с едноминутно мълчание в памет на загиналите в самолетни катастрофи през изминалата година.
Транспортният министър каза още, че между България и Румъния са въведени трансгранични сектори, които носят икономии на гориво и оптимизират трасетата.
"Що се отнася до БДЖ, реформите се правят с пари. През изминалия мандат се опитахме да направим реформи без пари и предприехме непопулярните действия. Така изостанахме в реализиране на инвестиционна програма", заяви Московски по отношение на железницата.
По думите му вече е написана нова стратегия за БДЖ, която ще бъде гласувана в Народното събрание.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!