Компанията "Лукойл Ейвиейшън България" ЕООД няма ексклузивни договори с летищата, пише в съобщение на "Лукойл България".
Във всеки договор е уговорена клауза за равнопоставеност на доставчиците. Пазарът на горива, включително и на авиационно гориво, винаги е бил либерализиран и при наличие на ресурс от гориво, клиенти и съответните специалисти, всеки може да участва в него на основата на пълна равнопоставеност.
Всички летища са свободни да работят с неограничен брой доставчици, стига тези доставчици да имат съответните договори с авиокомпаниите и да гарантират необходимото качество на горивото, пише в съобщението.
Писмото е в отговор на думите на министъра на икономиката, енергетиката и туризма Трайчо Трайков от сутринта: "Ако се случи някой самолет да не излети, виновникът е "Лукойл авиейшън" - холандската компания, която трябва да доставя керосин". За щастие в момента нямаме такава ситуация, каза той пред Би Ти Ви.
По силата на сключени договори "Лукойл Ейвиейшън България" ЕООД доставя авиационно гориво - производство на "Лукойл Нефтохим Бургас" АД, на повече от сто български и чужди авиокомпании, опериращи до българските граждански летища, за което плаща акциз и ДДС, пишат от компанията.
На 30 юли 2011 г. в компанията са получили уведомление за разблокиране на 1397 тона от задължителните запаси на "Лукойл Нефтохим Бургас" АД. Тези запаси са купени по установения в закона ред и са били експедирани към летищата.
Независимо от предприетите мерки, отчитаме, че ситуацията остава сложна,
защото тези количества могат да задоволят нуждите само на летище Бургас при нормален режим на работа за около три дни, се посочва в съобщението. "Лукойл Ейвиейшън България" ЕООД полага максимални усилия, за да осъществи внос в най-кратки срокове, допълват от компанията.
Вносът на авиационно гориво през този сезон е силно затруднен поради голямото търсене. Всички производители, към които се фирмата се е обърнала, подобно на "Лукойл Нефтохим Бургас" АД, планират своето производство предварително.
В момента в компанията проучват всякакви възможности за внос и изясняват сроковете, в които могат да доставим гориво до летищата в страната.
На "Лукойл Ейвиейшън България" не е известно дали някой от останалите обявени над 420 вносители на горива е извършил такъв внос до сега. Тъй като потреблението на авиационно гориво през август се очаква да бъде равнозначно на това през юли, т.е. най-голямо за цялата година, в дружеството не споделят прогнозата, че страната разполага с достатъчно запаси от авиационно гориво, които да гарантират нормалното функциониране на летищата, пише в съобщението.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!