К омисията за защита на конкуренцията (КЗК) наложи на компанията „Данте Интернешънъл“ – собственикът на онлайн магазина еМАГ (Emag.bg), имуществена санкция в размер на 137 887,44 лв.
Според КЗК компанията нелоялно е привличала клиенти (чл. 36, ал. 3 от Закона за защита на конкуренцията) чрез рекламната кампания „Спечели екскурзия до Канарите“.
В нея организаторът обещава да даде на печелившия участник награда – екскурзия за двама до Канарите (остров Тенерифе). Участието в играта, проведена в периода 28 юли-17 август 2014 г., е обвързано с покупка на минимална стойност от 100 лв. от еМАГ.
Комисията е установила, че стойността на наградата, която „Данте Интернешънъл“ обещава, надвишава значително цената на продавания продукт по приетите с Решение от 21 януари 2009 г. на КЗК критерии.
Вследствие на подобно поведение се увреждат интересите на конкурентите, поради което тези способи за привличане на клиенти са недопустими и се санкционират по Закона за защита на конкуренцията, се посочва в прессъобщението на КЗК.
През ноември КЗК глоби румънската компания с 551 хил. лева заради рекламната кампания „Черен петък“ (Black Friday) и с още 207 хил. лв. заради рекламната кампания „1+1 гратис Tassimo”.
От eMAG съобщиха, че ще обжалват глобата.
Онлайн търговецът счита санкцията за необосновано висока, превишаваща извънредно печалбата и стойността на привлечения бизнес по време на кампанията.
Също така eMAG уточнява, че по повод жалбата на потребител с инициали П.И. КЗК се произнася в полза на eMAG, установявайки, че не е извършено нарушение на ЗЗК относно подвеждаща реклама, използвана като част от промоционата кампания „Спечели екскурзия Канарите“.
В сигнала се посочвало, че в телевизионната реклама е заблуждаваща и лицето П.И. е закупило бургия на стойност 3 лв., като в крайна сметка не е успяло да се включи в томболата с поръчката си, тъй като не е било запознато с правилото, че минималната стойност на поръчката трябва да е 100 лв. От eMAG коментират, че в посочения период на сайта не са предлагани бургии на стойност 3 лв. и съответно няма такива закупени артикули.
От КЗК обаче решили, че eMAG не е провеждал реклама със заблуждаващ характер, тъй като на видни места са били посочени правилата и минималната стойност на поръчката – правилник на кампанията, банери на сайта, банери преди завършване на поръчката и др.
Относно подадената жалба от служител на intermarket.bg, собственост на Интерсервиз Узунови АД и наложената глоба, от eMAG коментират: „Нашата политика е винаги да се съобразяваме с регулациите и считаме, че сме спазили законовото изискване стойността на предлаганата награда в кампанията без ДДС да не надвишава 15 пъти размера на минималната работна заплата в България. Обаче решението на КЗК е, че този аргумент е недействителен и че законовото изискване не е спазено – стойността на наградата би трябвало да се измерва с включено ДДС.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!