Арабска пролет, ядрен инцидент в Япония, икономическа криза или поскъпване на горивата. Всичко това не помрачи настроението на собствениците на "Карнивал" - американския световен лидер в сектора на круизния туризъм и на италианския му филиал "Коста Кроазиер", коментира АФП.
Причината е основателна.
В края на миналата седмица европейският лидер в круизния туризъм пусна на вода в Триест "Коста фаволоза" и предпочете да хвали неговите достойнства и да твърди, че круизите все още имат "добро бъдеще".
Въпреки това обаче неотдавнашните геополитически събития и поскъпването на горивата вече са се отразили върху печалбите от началото на годината, посочва Майки Арисън, собственик на групата, чиято централа се намира в Маями, Флорида.
Цените спадат от финансовата криза, а като се прибави поскъпването на горивата, натискът не отслабва, но ние сме силни финансово и рентабилни, допълва Арисън с широка усмивка на лицето.
Освен Коста, групата притежава Пи енд О, "Холанд Америка", "Сийбърн", "Принсес круизес", "Кънард" и др. има общо 101 кораба.
От няколко години круизният туризъм жъне успехи заради променения си имидж.
За първи път миналата година Европа преодоля символичния праг от 5 млн. пътници (5,45 млн. спрямо 4,9 млн. през 2009 г.), но все още изостава от американските круизни компании, обслужили между 10 и 12 млн. души.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!