Тази година ще бъде белязана от ръст за рекламния пазар в диапазона 3-4% в нетни стойности. Глобализацията ще окаже своето благоприятно влияние за този оптимистичен тренд.
Това съобщи председателят на Българска асоциация на комуникационните
агенции (БАКА)* Красимир Гергов (Guergov.com) на тазгодишния форум на организацията, който се
проведе днес в София.
По думите му рекламният пазар в България е спаднал с 6% нетни стойности през 2011 г., но като цяло именно рекламата онлайн има ръст през изминалата година и в брутни (с 15%), и в нетни (с 11,4%) стойности.
Освен това
в брутна стойност рекламният пазар за 2011 г. е почти един милиард лева.
Телевизията е привлякла инвестиции над 700 млн. лева, радиостанциите - над 72 млн. лв., а пресата (вестници и списания) имат над 150 млн. лева брутни приходи.
Според данните за брутните инвестирани бюджети най-много пари за реклама през 2011 г. са вложени в козметика, храни, телекомуникации, фармация и напитки.
Основните рекламодатели в интернет стана ясно, че са от браншовете телекомуникации, финансови услуги, автомобили и свързани с тях услуги и продукти.
Прогнозата е за развитие на мобилната реклама и за продължаващ интерес от страна на потребители и рекламодатели към канали като социалната мрежа "Фейсбук" и най-голямата търсачка "Гугъл".
В интернет банерите, или т.нар. "дисплей реклами" ще останат и водещият формат с около 80% дял, а рекламните продажби на клик - с 10%.
* Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) е новото име на Асоциацията на рекламните агенции. Това решение бе взето на 24 ноември 2011 г., когато се проведе годишно общо събрание. Беше избран и нов управителен съвет: Красимир Гергов – председател, София Пенева – заместник-председател и членове: Екатерина Тупарева, Ненад Лозович, Николай Неделчев, Сребрина Бобева, Чавдар Кенаров.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!