Основните конкурентни пазари на България по отношение на туристическия бранш са Гърция, Турция, Австрия и Чехия.
Това показват изследвания на МИЕТ, огласени днес заедно с резултатите от първата фаза на проекта "Разработване на бранд "България", продуктови и регионални брандове и въвеждане на интегриран бранд мениджмънт" по Оперативна програма "Регионално развитие".
За конкуренти по отношение на летния туризъм се очертават Турция, Гърция, Хърватска, Италия и Испания, а за зимния – Австрия и Италия.
По отношение на СПА и балнеотуризма България се конкурира с Чехия.
Проучванията обхващат 10-те важни за нас пазара Великобритания, Германия, Гърция, Украйна, Русия, Сърбия, Румъния, Турция, Швеция и Чехия.
Проведен е и анализ сред чуждестранни туроператори от 15 страни - Великобритания, Германия, Гърция, Украйна, Русия, Сърбия, Румъния, Турция, Швеция,Чехия, Израел, Македония, Полша, САЩ и Франция, както и сред наши туроператори.
За първи път ще бъде създаден единен туристически бранд за дестинация България с ясно позициониране на страната, единни послания и символи, основани на сериозни маркетингови изследвания, заяви заместник-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов на среща с медиите.
Туристическият бранд "България" ще засили емоционалната връзка с нашите гости и ще направи страната ни по-разпознаваема, но също ще стимулира конкурентоспособността й на световните пазари и в региона, добави Маринов.
Целта на ефективното маркетиране на бранда е по-високото качество на предлаганата туристическа услуга. Той ще обогати досегашния образ на България предимно като морска дестинация и ще допълни разнообразните й възможности за допълнителни туристически услуги.
Очаква се новият бранд да бъде факт през 2013 г. и да функционира в близките 15-20 години. Той ще включва различни визуални и други маркетингови елементи.
За пълноценното му налагане е нужна активната роля на всички страни, ангажирани с туристическите дейности, каза още зам.-министърът.
На срещата бяха представени данните от 24 маркетингови проучвания за възприятията и разпознаваемостта на страната като туристическа дестинация, за нагласите на потребителите към местните туристически продукти.
Бяха обсъдени също добри практики при създаването на марки за конкретни дестинации. Изследванията в България и на 10 чуждестранни пазара сред туристи, туроператори, турагенти и експерти показват, че страната все още е недостатъчно позната като целогодишна дестинация.
Представата за нея се свързва основно с добри възможности за морски ваканции и с достъпна цена. България продължава да има еднопластов имидж в съзнанието на чуждестранните туристи, но тези от тях, които са почивали у нас през последните 2 години, са вече много по-позитивно настроени.
90% от потребителите са удовлетворени от пребиваването си, а 80% искат да се върнат отново, т.е. те са лоялни към дестинацията. Същевременно в съзнанието на българския турист родината има доста по-отличимо присъствие.
Красивата природа и умереният климат, подходящ за туризъм, са най-открояващите се характеристики за избора на България за пътуване и почивка.
За разлика от чужденците българите категорично свързват страната си и с богатото й културно-историческо наследство.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!