Кой конкурира България в туристическия бранш
Източник: БГНЕС
11

Основните конкурентни пазари на България по отношение на туристическия бранш са Гърция, Турция, Австрия и Чехия.

Това показват изследвания на МИЕТ, огласени днес заедно с резултатите от първата фаза на проекта "Разработване на бранд "България", продуктови и регионални брандове и въвеждане на интегриран бранд мениджмънт" по Оперативна програма "Регионално развитие".

За конкуренти по отношение на летния туризъм се очертават Турция, Гърция, Хърватска, Италия и Испания, а за зимния – Австрия и Италия.

По отношение на СПА и балнеотуризма България се конкурира с Чехия.

Проучванията обхващат 10-те важни за нас пазара Великобритания, Германия, Гърция, Украйна, Русия, Сърбия, Румъния, Турция, Швеция и Чехия.

Проведен е и анализ сред чуждестранни туроператори от 15 страни - Великобритания, Германия, Гърция, Украйна, Русия, Сърбия, Румъния, Турция, Швеция,Чехия, Израел, Македония, Полша, САЩ и Франция, както и сред наши туроператори.

За първи път ще бъде създаден единен туристически бранд за дестинация България с ясно позициониране на страната, единни послания и символи, основани на сериозни маркетингови изследвания, заяви заместник-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов на среща с медиите.

Туристическият бранд "България" ще засили емоционалната връзка с нашите гости и ще направи страната ни по-разпознаваема, но също ще стимулира конкурентоспособността й на световните пазари и в региона, добави Маринов.

Целта на ефективното маркетиране на бранда е по-високото качество на предлаганата туристическа услуга. Той ще обогати досегашния образ на България предимно като морска дестинация и ще допълни разнообразните й възможности за допълнителни туристически услуги.

Очаква се новият бранд да бъде факт през 2013 г. и да функционира в близките 15-20 години. Той ще включва различни визуални и други маркетингови елементи.

За пълноценното му налагане е нужна активната роля на всички страни, ангажирани с туристическите дейности, каза още зам.-министърът.

На срещата бяха представени данните от 24 маркетингови проучвания за възприятията и разпознаваемостта на страната като туристическа дестинация, за нагласите на потребителите към местните туристически продукти.

Бяха обсъдени също добри практики при създаването на марки за конкретни дестинации. Изследванията в България и на 10 чуждестранни пазара сред туристи, туроператори, турагенти и експерти показват, че страната все още е недостатъчно позната като целогодишна дестинация.

Представата за нея се свързва основно с добри възможности за морски ваканции и с достъпна цена. България продължава да има еднопластов имидж в съзнанието на чуждестранните туристи, но тези от тях, които са почивали у нас през последните 2 години, са вече много по-позитивно настроени.

90% от потребителите са удовлетворени от пребиваването си, а 80% искат да се върнат отново, т.е. те са лоялни към дестинацията. Същевременно в съзнанието на българския турист родината има доста по-отличимо присъствие.

Красивата природа и умереният климат, подходящ за туризъм, са най-открояващите се характеристики за избора на България за пътуване и почивка.

За разлика от чужденците българите категорично свързват страната си и с богатото й културно-историческо наследство.

Коментари 11
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

11 коментара
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Мицкоски: Преговорната рамка с ЕС е катастрофа за РС Македония

Мицкоски: Преговорната рамка с ЕС е катастрофа за РС Македония

Свят Преди 3 часа

Мицкоски: Не знам кой ще даде гаранции, че няма да има блокади с тези двустранни преговори

Хиляди демонстранти протестират в Грузия

Хиляди демонстранти протестират в Грузия

Свят Преди 3 часа

Тази вечер протестиращите отново обградиха парламента

Пътната обстановка рязко се влошава - дъжд, сняг и поледици

Пътната обстановка рязко се влошава - дъжд, сняг и поледици

България Преди 6 часа

Областните пътни управления са в готовност

Авария остави десетки хиляди в София без топлина

Авария остави десетки хиляди в София без топлина

България Преди 7 часа

От „Топлофикация-София“ съобщават, че повредата се очаква да бъде отстранена на 1 декември

Тахов: 100% положителни са повторните проби за чума по животните във Велинград

Тахов: 100% положителни са повторните проби за чума по животните във Велинград

България Преди 7 часа

Тахов: Ние сме на 100% убедени, че животните са болни

ЕС бърза за преговори с Иран преди Тръмп да дойде на власт

ЕС бърза за преговори с Иран преди Тръмп да дойде на власт

Свят Преди 8 часа

По време на предишния си президентски мандат Тръмп се отказа от ядреното споразумение с Иран

Американската търговска камара в България събра над 103 000 лева за две каузи по повод Деня на благодарността на САЩ

Американската търговска камара в България събра над 103 000 лева за две каузи по повод Деня на благодарността на САЩ

България Преди 8 часа

Сумата се насочва към двете каузи, които Камарата подкрепя от години: стипендии за ученици и студенти с висок успех, които са изгубили родител/и, и в подкрепа за пострадали жени и деца от домашно насилие

България обвини македонски министър в „лъжа и манипулация“

България обвини македонски министър в „лъжа и манипулация“

България Преди 8 часа

Българската страна е категорична, че некоректният и непрагматичен подход на Скопие няма да доведе до резултат

Изядоха банана, залепен за стената, продаден за 6,2 млн. долара (СНИМКИ/ВИДЕО)

Изядоха банана, залепен за стената, продаден за 6,2 млн. долара (СНИМКИ/ВИДЕО)

Свят Преди 9 часа

Произведението е направено за първи път с банан, който струва само 25 американски цента

Президентът на РС Македония остро критикува ЕС

Президентът на РС Македония остро критикува ЕС

Свят Преди 9 часа

Силяновска подчерта, че страните от региона трябва да се уважават помежду си

,

Защо хората в Швейцария живеят най-дълго

Любопитно Преди 9 часа

Швейцарците живеят най-дълго, а в бъдеще се очаква да достигат още по-голяма продължителност на живота

6 признака, че се превръщате в алкохолик

6 признака, че се превръщате в алкохолик

Любопитно Преди 9 часа

Много хора смятат, че пиенето на алкохол в умерени количества намалява стреса им. Знайте, че това изобщо не е вярно!

<p>Атижа след Big Brother: С Петър май сме само приятели! (ВИДЕО)</p>

Атижа след Big Brother: С Петър май сме само приятели!

Любопитно Преди 10 часа

Атижа проведе телефонен разговор с майка си Адиле пред водещата Елена Сергова и зрителите на “Голямата сестра”

Тир препречи и трите ленти на АМ „Хемус”

Тир препречи и трите ленти на АМ „Хемус”

България Преди 10 часа

Камионът е катастрофирал

Скарлет Йохансон

"Той има своята палава страна": Скарлет Йохансон с пикантно признание за съпруга си

Любопитно Преди 10 часа

Холивудската актриса издава, че половинката ѝ понякога взема рисковани решения.

Слънцето не е жълто: Научната истина за неговия цвят

Слънцето не е жълто: Научната истина за неговия цвят

Любопитно Преди 10 часа

Разсейването на светлината в атмосферата променя цвета на Слънцето