Майкъл Лийндер е роден в Дания и е признат експерт с над 20 години опит в маркетинга и иновациите в области като директен маркетинг, автоматизация на маркетингови дейности, имейл маркетинг, програми за предотвратяване на загуба на клиенти, стратегии за привличане и задържане на клиенти.
Към момента Лийндер е изпълнителен директор на Fokus Integrated – нова, международна агенция за директен и интерактивен маркетинг.Той ще бъде гост-лектор на семинара Social Media Masterclass, който ще се проведе в гр. София на 9 юли.
В интервю за Vesti.bg Лийндер разказва за предизвикателствата пред дигиталния маркетинг.
Кои според вас са най-големите предимства на интерактивния маркетинг?
Ако под интерактивен имате предвид дигиталния маркетинг, най-голямото предимство е възможността за комуникация с аудиторията.
За нещастие обаче малко от занимаващите се с маркетинг го правят - все още се разчита на навирането на рекламните послания в очите на потребителите и корпоративните клиенти.
Дори и да има комуникация в рамките на дадена кампания, тя все още се базира на детински трикове, които някоя хитра агенция е успяла да пробута на шефа на маркетинга на съответната компания. Разбира се, има и много добри примери.
Има причина, заради която започнахме да наричаме тази индустрия дигитална, или онлайн индустрия - защото открихме, че "интерактивно" все пак е едно много по-широко понятие и може да мине доста време, преди маркетинг специалистите да успеят да общуват истински със своите аудитории.
Как бихте описали най-големите предизвикателства в създаването на рекламна кампания в рамките на социалните медии?
Най-голямото предизвикателство за маркетинга в социалните медии е да успееш да привлечеш интереса на потенциалната си аудитория и да го задържиш. Това изисква повече от обикновени трикове.
На семинара за социални медии в София (Social Media Masterclass) ще си говорим за тези неща, а също и за това как много малко маркетьори са успели да докажат реална възвращаемост на инвестициите в маркетинг чрез социални медии.
Част от проблема е, че много маркетьори подхващат кампании в социалните медии, без да си "преговорят" основите на маркетинга.
Коя е най-голямата трудност, с която сте се сблъсквал досега в кариерата си?
Предизвикателството за мен, както и за много от колегите ми, винаги е било да останем верни на корените си и да не се увличаме по всяко ново течение, само защото е ново и изглежда забавно.
Хората, занимаващи се с маркетинг, много искат винаги да са част от всичко ново и модерно, дори и то все още да не функционира добре.
Друго предизвикателство е да намериш хора с потенциал да станат много добри в тази област. Действително съществуват много малко такива хора.
Мислите ли, че дигиталният маркетинг е подходящ за всякакъв вид бизнес?
Не, наистина не мисля, че е така. Разбира се, има ниши, в които дигиталният маркетинг изобщо не е фактор или пък би имал много малко влияние. Но съм сигурен, че на определено ниво социалните мрежи могат да бъдат фактор за абсолютно всякакъв бизнес. Въпросът е доколко един бизнес трябва да се ангажира с тях и защо.
Кои са знаците, които отличават успешната кампания?
Има три компонента, които могат да изстрелят нагоре или да провалят една кампания: Разбирането на потенциалната аудитория, на нейните желания, нужди и поведение, изграждането на рекламното послание и най-накрая - творческите идеи.
Сред лекторите на Social Media Masterclass ще бъде и Богомил Илиев - директор Нов Бизнес и Иновации в "Нетинфо".
Той ще говори за успешните кампании в българските социални медии с примери от Vbox7.com, Svejo.net и Fanopic.com.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!