Това съобщи пред журналисти след края на заседанието на Министерския съвет министърът на транспорта Ивайло Московски.
На 12 юли Министерството на финансите обяви, че държавната субсидия спира заради необслужван заем към Световната банка.
Днес Московски изрази надежда, че няма да се стигне до това пътническите превози да спрат и допълни, че вярва, че скоро ще се намери решение на въпроса, а разговорите с експерти и юристи продължават.
В момента компанията няма възможност да плаща по заема със Световната банка с държавна гаранция от 1995 г.
По времето на взимането на кредита дружеството не е било разделено на Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) и БДЖ.
По тази причина се активира държавната гаранция, т.е. банката блокира сумите директно от бюджета, а бюджетът ги попълва от субсидията на БДЖ, обясни министърът.
Тъй като по-голямата част от средствата са били използвани за жп релси, т.е. за "Железопътна инфраструктура", в момента юристите на ведомството търсят начин заемът да бъде прехвърлен към дружеството, чиято приватизация започна съвсем наскоро.
На 17 юли стана ясно, че в конкурса за приватизация на транспортното дружество остава само фирма "Дует Реълуей България". Компанията е регистрирана в Кипър на 3 юли.
Още икономически новини на PariteNi.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!