Италианското правителство бе разкритикувано от профсъюзите и опозицията, тъй като не е оказало подкрепа на "Фиат" и не е убедило Германия, че италианската автомобилна компания е най-подходящият партньор за "Опел", предаде Ройтерс.
Германия вече парафира с канадския производител на автомобилни части "Магна", с "Дженерал мотърс" и с американското правителство сделка за спасяване на "Опел" от банкрута.
"Магна" бе подкрепена от руски капитали.
Италианското правителство очевидно отсъстваше, заяви водачът на Общата италианска конфедерация на труда Гулиелмо Епифани в интервю за в. "Република".
"Това наистина е лошо. Нещата се решиха от политици в Детройт (автомобилната столица на САЩ - б.ред.) и пак от политици в Берлин", допълва Епифани.
Министърът на икономиката Джулио Тремонти заяви, че премиерът Силвио Берлускони е можел да използва влиянието си, но никой не поискал това от него, и добави, че дискусиите са се видоизменили и превърнали в политически.
"Нашата промишленост отиде в Берлин, за да играе футбол, добросъвестно и по правилата, а те промениха играта - започнаха за играят ръгби, използвайки и ръцете си", изрази се алегорично пред италианската държавна телевизия Тремонти.
Правителства като германското и руското се намесиха, добави министърът.
Световната автомобилна промишленост се бори да оцелее в условията на икономическа криза, довела до силен спад в продажбите, а автомобилни производители като "Крайслер" и "Дженерал мотърс" са пред фалит.
"Фиат" вече се съгласи да купи дял от 20% в "Крайслер" и се опитва да го съживи с производството на по-евтини и икономични коли.
Амбициозното му паралелно наддаване за "Опел" щеше да превърне "Фиат" във втория по-големина автомобилостроител в света, "катапултирайки го" от 11 място непосредствено след първенеца "Тойота", отбелязва Ройтерс.
Бюджетните комисии към парламентите на германските провинции Хесен и Северен Рейн-Вестфалия одобриха сделката за продажбата на "Опел", предаде ДПА.
Съгласно сделката Германия трябва да осигури 1,5 млрд. евро незабавно финансиране за заводите на "Опел".
Половината от тази сума трябва да бъде покрита от федералното правителство, а другата половина - от правителствата на четири провинции (включително Хесен и Северен Рейн-Вестфалия), където общо 26 хиляди души работят в заводите "Опел".
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!