България е изходна точка за успешен бизнес в Европа. Инвестицията в България е бизнес решение с дългосрочна перспектива. Европейският пазар има огромно потребление, което е основен стимул за азиатските инвеститори.
Тези и много други основни инвестиционни предимства на България бяха презентирани пред представители на азиатския бизнес в рамките на серия бизнес събития в Сеул, Токио и Хонконг.
Три кръгли маси - в Сеул (6 март), Токио (12 март) и Хонконг (14 март) и конференция в Сеул (7 март) бяха организирани съвместно от Българската агенция за инвестиции и световната бизнес медия "Файненшъл таймс" с финансовата подкрепа на ОП "Развитие на конкурентоспособността на българската икономика 2007 - 2013".
Събитията предизвикаха огромен интерес сред потенциални и настоящи инвеститори, като осигуриха директна комуникация с над 200 водещи компании от Азия.
Фокус на дискусиите бяха приоритетните икономически сектори: аутсорсинг на бизнес процеси (BPO); транспортно оборудване и машиностроене; информационни технологии и комуникации (ICT), логистика и транспорт; електроника и електротехника; здравеопазване и медицински туризъм.
Участие в презентациите и дискусионните панели взеха бизнес лидери от България - Стефан Стайков (Balkan Advisory Company), Мария Шишкова (управляващ партньор AIMS Human Capital Bulgaria и председател на Български форум на бизнес лидерите), Зоя Паунова (маркетинг директор на Astra Zeneca Bulgaria), Антон Дончев (член на борда на директорите в Litex Motors), Валентин Георгиев (изпълнителен директор на Американската търговска камара), Николай Бранков (изпълнителен директор на Sienit), д-р Стефан Стоев (партньор, "Plan Econ S&P"), г-н Владимир Канев (генерален мендижър, "Dowell International"), г-н Николай Паскалев и г-н Валери Андреев ("Национална компания Индустриални зони").
Сред ключовите лектори на събитията бяха и представители на азиатски компании, успешно развиващи бизнес в България - John Kim (оперативен директор T1 Consortium SPC); Seung Keon Kim (генерален директор, Корейска асоциация за информационни и телекомуникационни технологии); Hee-Su Kim (вицепрезидент, дивизия "Публична политика" в KT Corporation); Fuminori Sasaki (генерален секретар на Българо-японския икономически съвет), Kihachiro Nishura (президент на "Aquafarm"), Nelson Wang (основател и управляващ директор на ACN Worldwide), и др.
Лекторите представиха пред многобройна аудитория основните предимства, които превръщат страната в привлекателна дестинация за чуждестранни инвестиции - развитието на инфраструктурата във всеки аспект, географското разположение, квалификацията на работната сила, защитата на интересите на инвеститорите посредством Закона за насърчаване на инвестициите.
Сред коментарите на лекторите се откроиха някои от основните предимства на страната като бизнес дестинация - "България може да бъде изходна точка за азиатския бизнес в Европа" (Hee-Su Kim, вицепрезидент, дивизия "Публична политика" в KT Corporation), "Ниските данъци са основна предпоставка за развитие на бизнес в страната" (Nelson Wang, основател и управляващ директор на ACN Worldwide), "Разнообразната природа на България е основно предимство за развитието на бизнес с възобновяеми енергийни източници" (Kihachiro Nishura, президент на "Aquafarm"). Г-жа Мария Шишкова категорично обедини позицията на ключовите лектори на инвестиционните форуми: "В България трябва да се инвестира. Мъдро. Именно сега".
С бизнес форумите в Азия приключиха инвестиционните събития за промоция на България, които се организират по проект "Популяризиране на предимствата за инвестиране в България" - в рамките на проекта бяха организирани подобни събития в Европа в края на 2012 г. и в САЩ през февруари 2013 г.
Основните цели на проведените кръгли маси и конференции са насочени към повишаване информираността относно бизнес климата в страната, приоритетните икономически сектори, подкрепата от страна на правителството и Българската агенция за инвестиции.
Заключението от проведените събития е, че България е изключително интересна бизнес дестинация, която заслужава избора на всяка просперираща световна компания.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!