Ръстът на приходите от интернет реклама за 2011 г. е 4,1%.
Това сочи проучване по инициатива на Сдружение "Интерактив Адвъртайзинг бюро България" (IAB България), обединяващо водещите интернет медии у нас.
Данните бяха представени по време на форум днес в София, в който участват професионалисти по маркетинг, реклама, медии, пиар и комуникации.
Увеличението в сравнение с 2010 г. се дължи предимно на ръста на дисплей рекламата - 95% от ръста се генерират от увеличените приходи от този тип реклама. Тя продължава да бъде най-разпространеният вид интернет реклама.
Близо 35 млн. лв. са докладваните приходи от дисплей рекламата. От общите годишни приходи за 2011 г. тя заема дял от 82%.
На втора позиция, но с едва около 9% дял, се нареждат рекламите чрез обяви и в справочници.
Рекламата "на клик" генерира около 6% от всички приходи от интернет реклама.
Компаниите, участвали в изследването, са оповестили брутни обеми от онлайн реклама в размер на близо 42,5 млн. лв. за 2011 г.
Рекламодателите от финансовия сектор покриват най-висок дял от общите брутни приходи - 15%или близо 6,5 млн. лв.
След тях са рекламодатели от сферата на потребителските стоки, на които се падат 8% от общите приходи или 3,5 млн. лв.
В сравнение с 2010 г. ръст бележат развлекателната индустрия - със 7,3% дял през 2011 г., както и генерираните обеми от автомобилната индустрия - 5,7%.
В същото време намалява делът на сектори като телекомуникационни услуги, услуги и потребителски стоки.
Още новини за бизнес в PariteNi.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!