"Гугъл" ще се изправи срещу социалните мрежи "Фейсбук" и "Туитър", съобщи "Уолстрийт джърнъл" днес, цитирайки неназован източник, запознат с темата.
Ново приложение в имейл услугата Gmail ще позволи на потребителите да виждат съдържание и обновявания на статуса, споделени онлайн от техни приятели.
"Гугъл" може би ще съобщи за новата услуга още тази седмица, твърди изданието. От компанията засега отказват коментар.
Промяната се състои в добавянето на модул в Gmail, който ще показва в реално време новините, споделени от различните хора, с които съответния потребител контактува.
Този формат бе популяризиран от "Фейсбук" и "Туитър".
Миналата година "Яху" добави към своята имейл услуга подобно приложение, което позволява на потребителите да виждат кога приятелите им са качили онлайн нови снимки.
Сега "Гугъл" се опитва да накара потребителите си да използват Gmail, за да виждат какво се случва с приятелите им.
Не е ясно обаче дали хората ще искат да смесят изпращането на имейли с ровенето из потребителско съдържание.
Интернет гигантът се опитва да изгради Gmail като нещо повече от имейл услуга от години.
Новото приложение ще включва съдържание, което потребителите са споделили през видеосайта YouTube и приложението за снимки Picasa, твърди източникът на "Уолстрийт джърнъл".
От миналата седмица "Фейсбук" има нов дизайн с различен прозорец за съобщения, който наподобява кутията с входяща поща на Gmail.
По данни на "Фейсбук" потребителите на социалната мрежа в момента са около 400 млн.
Gmail пък е имал 176 млн. уникални посетители през декември, показват данни от Комскор (comScore Inc.).
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!