Готов е първият български препоръчителен стандарт за работа в уеб рекламата.
Документът е резултат от съвместната работа на "Българската уеб асоциация" (БУА) и "Интерактив Асосиейшън България" (IAB).
Целта на проекта е да разработи и наложи препоръки за стандарти в областта на уеб рекламата в България.
Работна група "Уеб реклама" е създадена от БУА в края на 2010 г., като постоянно действаща отворена платформа за работа в областта на онлайн рекламата.
В нея са поканени да участват както представители на компании – членове на БУА и IAB, така и представители на външни компании, заинтересовани от нейната дейност.
"Нашата цел е с работната група да осъществим саморегулация в бранша. С професионалното съдействие на Интерактив Асошиейшън България и независимите експерти сме сигурни, че ще успеем да защитим интересите както на фирмите, предоставящи уеб услуги, така и на техните потребители", заяви Дора Василева, председател на БУА.
Обединените усилия с БУА и експерти от бранша за рекламните стандарти са предназначени за специалистите по маркетинг, агенциите и медийните компании при създаването, планирането, купуването и продажбата на интерактивна реклама.
Целта е да се намали и опрости работата на агенциите и да се използват най-ефективните формати за реклама за рекламодателите, което ще доведе до развитие на дигиталния рекламен пазар в правилната посока.
Използвайки специална методика за оценяване на банерните размери, участниците в работната група са избрали стандартни размери банери.
Участниците в проекта препоръчват различните размери банери да се изписват на английски език, с цел лесно разпознаване на международна терминология.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!