Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) установи извършено нарушение на фирма "Пауър Баланс България" ООД и наложи глоба от 13 700 лв.
Производството е по самосезиране, във връзка с рекламата на силиконовите и неопренови гривни и силиконови медальони "Пауър Баланс", съобщи комисията.
Според КЗК широко прокламираните позитивни характеристики на продуктите не са подкрепени с необходимите доказателства.
За продуктите се твърди, че "зареждат хората с положителна енергия и повишават тонуса" и "спомагат за подобряване възможностите на хората, като технологията променя начина, по който живеят, работят и спортуват".
Подобни рекламни послания следва да са базирани на резултати от изпитвания и анализи, направени от самия производител или от рекламодателя на продуктите, смятат от комисията.
Тъй като "Пауър Баланс България" не представя доказателства за такова положително въздействие върху организма на човека, самата реклама се явява заблуждаваща.
При определяне на имуществената санкция КЗК е взела под внимание тежестта на нарушението и неговата продължителност, пише още в съобщението на комисията.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!