С ъвзети от скандала с манипулирането на емисиите въглероден диоксид, "Фолксваген" представиха два нови автомобила на автоизложение в Лос Анджелис.
Става дума за новия концептуален модел на "Бийтъл Дюн" 2016 и новия дизайн на "Пасат".
Последният бийтъл е с по-стилен и спортен дизайн от предшественика си, като е увеличена височината и ширината му.
Той е снабден с 1.8-литров четирицилиндров двигател, както и системи за свързаност и забавления.
Преди презентацията изпълнителният директор на компанията за САЩ Михаел Хорн заяви, че намирането на решение за проблемите с отклоненията от
екостандарта остава негов абсолютен приоритет
"Лично аз силно се надявам, че съвсем скоро ще имаме какво да съобщим относно ремонтирането на засегнатите коли, което обсъждаме със съответните институции", каза той.
Така той припомни за пореден път, че компанията му оказва пълно сътрудничество на регулаторните власти и най-вече на Агенцията за защита на околната среда в САЩ.
Хорн благодари и на всички клиенти на марката, които са запазили вярата си във "Фолксваген" през годините.
Германският автомобилостроителен концерн, чиято репутация бе опетнена от гигантския скандал с манипулирането на замърсяващите емисии на коли с негови марки, ще представи утре мерки за уреждане на последиците от скандала.
В същото време АФП съобщи, че близо 120 хил. северноамерикански клиенти на "Фолксваген"
очакват вече предложените компенсации
На тях ще бъдат дадени предплатени подаръчни карти Visa за по 500 долара и ваучер на същата стойност. Парите от ваучера ще могат да бъдат похарчени в дилърската мрежа на марката в САЩ. Осигурява се и безплатна пътна помощ за три години.
Общата сума, която Фолксваген ще похарчи за тези цели е най-малко 120 млн. долара, изчислява Ройтерс.
Това е жест на добра воля като първи етап от възстановяването на доверието на клиентите, отбелязва в началото на месеца Хорн.
"Фолксваген" продължава да се бори да преодолее кризата, разразила се след признанието му септември, че са манипулирани резултатите от тестовете за отпадни газове на дизелови автомобили. От избухването на скандала досега концернът е загубил близо една трета от стойността си.
За текущата година чистата му печалба ще бъде много по-ниска спрямо 2014 г.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!