На аш
ли "Фейсбук", значи не съществуваш. Едва ли има някой, който вече да не е убеден
колко неприлично вярно е това твърдение.
И ако за много хора все пак има шанс
да заобиколят "Фейсбук" манията, за компаниите това вече се превръща в
самоубийствена политика. Рекламата в социалната мрежа расте главоломно, но
заедно с това тя променя и целия интернет пазар, пишат във в. "Пари" Пламен Димитров и Мирослав Иванов.
Мания с многомилионен пазар
Да, ефектът "Фейсбук" се усеща дори на малкия, затворен български рекламен
пазар. Манията по реклама с думички в мрежата отваря целия пазар с реклама на
кликове в България, категорични са основните играчи у нас.
"В момента е модерна рекламата във "Фейсбук". Желанието на рекламодателите
да присъстват в социалната мрежа повишава съответно и интереса им към Cost Per
Click рекламните формати", обяснява управителят на "Изи Онлайн"
АД Александър Цанков. Компанията му управлява рекламната платформа EasyAds,
която е сред основните доставчици на реклама "на клик" в България.
Проучване на "Интерактив Асосиейшън България" сочи, че за реклама
"на клик" се отделят 10% от общите годишни приходи от дигитална
реклама.
Цифрите са категорични
Цифрите растат от година на година. Приходите от този тип реклама в
България през 2010 г. са 3 млн. лв., или 10% от общите рекламни приходи за 2010
г. и отбелязват над 66% ръст в сравнение с отчетените година по-рано 1.8 млн.
лв.
Компаниите, които оперират в сектора обаче са повече от оптимистично
настроени за приходите си през тази година. "Годината е трудна, но
очакваме ръст от 10%, т. е. приблизително 2.2 млн. лв.", прогнозира
Александър Цанков.
"Залагаме на ръст в Adwise. Всекидневно площадките се подобряват и
развиват, като това води до все по-голямо улеснение за клиентите",
категорична е и Даниела Петрова от "Нетинфо" АД, компанията
собственик на системата за реклама Аdwise.bg.
"Пазарът като цяло расте, тъй като рекламодателите отделят повече средства
за интернет реклама", обяснява и Христо Николински, управител на
"Етаргет" ЕООД. Дружеството наскоро се похвали, че рекламната му
площадка вече достига до 1/4 от интернет потребителите в България.
Колкото и ясен на пръв поглед да е пазарът за реклама на клик в него си
остава една голяма неяснота. Всъщност колко голям е той? Статистика за
средствата, инвестирани в клик реклама, е много трудно да се дадат поради
факта, че най-големите площадки, които поглъщат тези средства - "Гугъл" и "Фейсбук" - не споделят данни...
... Компаниите оператори на платформи обаче не крият, че работят на един от малкото
пазари, който регистрира неспирен растеж. Цените на онлайн рекламите се
покачват. Това е причинено от по-голямото търсене от рекламодатели и от това,
че в настоящите икономически условия клиентите все повече се насочват към
премерения бюджет на рекламата с кликове.
Ясно е, че растежът няма да продължи
вечно, но в сравнение с други методи за реклама очевидно все още има потенциал.
----------------------------------------
Пълният текст на статията четете в pari.bg
"Фейсбук" ускорява ръста на рекламата на кликове
Секторът генерира приходи от 3 млн. лв. за 2010 г., основните играчи са убедени, че тази година резултатът ще е по-висок, пишат във в. "Пари" Пламен Димитров и Мирослав Иванов
8 юни 2011, 15:38
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!