"Фейсбук", най-популярната социална мрежа в света, има приходи от 2 млрд. долара през 2010 г., много над първоначалните очаквания, съобщи агенция "Блумбърг".
Продажбите ще са два пъти по-големи в края на годината, отколкото през 2009 г., твърдят три източника от компанията, пожелали анонимност, тъй като "Фейсбук" не обявява публично печалбите си.
През 2009 г., "Фейсбук" имаше приходи между 700 и 800 млн. долара, а оценките, направени за тази година, показваха продажби, възлизащи на 1,5 млрд. долара.
Общо над 500 млн. потребители на социалната мрежа я направиха по-атрактивна за компании като "Адидас" или "Кока Кола".
През октомври, "Фейсбук" надмина "Яху" по брой на потребителите и в момента се намира на трето място след "Гугъл" и "Майкрософт".
"Фейсбук" беше създадена през 2004 г. Основателят и главен изпълнителен директор на компанията Марк Зукърбърг беше определен за личност на 2010 г. от списание "Тайм".
Изданието похвали ролята му в създаването на нова система за обмен на информация и затова, че е "променил стила ни на живот". Междувеременно микроблог платформата
"Туитър" вече се оценява на $3,7 млрд., след като увеличи капитала си с 200 млн. долара
"Туитър" получи инвестиция от 150 млн. от рисковия фонд "Клайнер Пъркинс".
Останалите средства дойдоха от досегашните инвеститори в компанията.
Само преди месец и половина компанията се оценяваше не 1,6 млрд. долара.
Потребителите на "Туитър" се увеличават с по 370 хил. души всеки ден, в момента те са около 175 млн.
Компанията има 350 служители.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!