В XIV издание на Фестивала на Българската Асоциация на Комуникационните Агенции – ФАРА 2013, освен трофеи в добре познатите категории, най-добрите рекламни кампании ще се състезават за специалната награда Grand Prix.
Тазгодишният фестивал ще премине под творческата идентичност - "AVE ФАРА" и традиционно ще се проведе в курортен комплекс Албена от 11 до 14 септември. Крайният срок за приемане на заявки е 31 юли.
Всяка година фестивалният комитет на БАКА се събира, за да анализира предходното издание на фестивала – неговите силни и слаби страни, коментари и препоръки от рекламните агенции. Въз основа на този анализ се предлагат промени и нововъведения, които да отговарят на тенденциите и развитието на рекламната индустрия.
"ФАРА е жив организъм и също както всички престижни международни фестивали, реагира и еволюира спрямо измененията в рекламната сфера. Промените позволяват всяка реализирана рекламна форма да намери своето място в подходяща категория, където заявката да бъде оценена по специфични и адекватни критерии", уточнява Мариана Брашнарова, изпълнителен директор на Фестивала.
Едно от нововъведенията през 2013 година - наградата Grand Prix, е създадено по аналог на международните рекламни фестивали. Отличието ще бъде присъдено единствено след единодушно мнение от страна на журито по въпроса, че творческата посока – кандидат за приза, има потенциал да се състезава за награда на международни конкурси. В случай че журито не успее да се обедини около една единствена идея, Grand Prix няма да бъде присъдено. Журито разглежда като потенциални претенденти единствено заявки, достигнали до 2-ри кръг на журиране. Носител на специалната награда би могла да бъде всяка заявка от творческите категории, като призът не носи допълнителни точки в класацията "Творческа агенция на годината".
Основна цел на Grand Prix е да бъде излъчена една творческа идея, която да бъде посланик на България на международната фестивална сцена и с това да обърне статистиката на слабото представяне на българската реклама в чужбина. Призът ще осигури участието на победителя в международен фестивал, като разходите за участие ще бъдат поети от Българската Асоциация на Комуникационните Агенции.
Освен Grand Prix, организационният комитет на ФАРА предвижда други нововъведения в регламента. В конкурсната програма ще бъде създадена нова подкатегория - "Рекламен текст", част от категорията "Дизайн", която вече се казва "Дизайн и текст". Подобно на категорията "Art Direction", тя е обща и допуска различни типове формати. "Рекламен текст" обединява всички разновидности на писане с рекламна цел – от брошура и каталог, през глас зад кадър в ТВ клип, до текстове за уебсайт. Журито ще оценява качеството, уместността и умелостта на творческото писане в контекста на рекламата.
Категорията „ТВ и Кинореклама“ ще бъде преименувана на "Филм". Освен традиционните "Стоки, "Услуги" и "Социални, медийни, политически" телевизионни реклами, тя ще съдържа и допълнителната "Други филмови формати". В категория "Филм" могат да се състезават нови форми като онлайн видео, viral клипове, кратки филми и др. Промяна в името ще претърпи и известната до момента категория "Interactive". През 2013 тя ще бъде формулирана под наименованието "Digital", което кореспондира по-точно със същността на категорията.
Организационният комитет въвежда промяна в условията за участие и при Медийните категории. Медийното жури ще оценява кандидатите по следните критерии: инсайт, стратегия и идея; и реализация. При кампаниите ще се включи и ефект от комуникацията. По същите критерии участниците ще се аргументират още при подаването на всяка заявка в Медийните категории. Новият модел за участие и критерии при журиране имат за цел да постигнат по-структурирано и по-обективно оценяване на заявките.
Творческата идентичност на предстоящото XIV издание на ФАРА е разработена от New Moment New Ideas Company. В основата на концепцията "AVE ФАРА" е сравняването на идеите с гладиатори, а на фестивала – с гладиаторските борби на живот и смърт", пояснява Андрей Андреев, Творчески директор на New Moment New Ideas Company, и допълва: "Приликата е очевидна. Рекламната идея е сама срещу всички още от появата си. Срещу нея са срокове, бюджет, проблеми при изпълнението и т.н. Следователно, на фестивалната арена в Албена виждаме най-добрите. И победителите ще получат своята слава, също както при гладиаторите."
Във ФАРА 2013 могат да участват всички реклами и рекламни кампании, публикувани, излъчвани, организирани в периода 01.01.2012 - 29.07.2013 година. Заявките не трябва да са участвали в съответната категория в предишни издания на Фестивала. Всички заявки за участие трябва да бъдат подадени най-късно до 31.07.2013 г. и да отговарят на техническите изисквания на ФАРА.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!