Най-скъпата компания в света - американската "Епъл" (Apple
Inc.) - отново обори скептиците, отчитайки огромни продажби на
айФон (iPhone), информират световните агенции.
През първото тримесечие на 2012 г. компанията е продала 35,1
милиона мобилни устройства айФон - почти двойно (+88%)
повече над миналогодишното равнище и над очакванията на
анализаторите.
Според оценки на
експерти до края на годината броят на продадени смартфони ще
достигне 660 милиона.
Силните продажби са тласнали чистата печалба на "Епъл" с 93% нагоре до 11,6 млрд. долара или 12,30 долара на
акция спрямо 6 млрд. долара или 6,40 долара на акция година
по-рано.
Анализаторите, анкетирани от "ФактСет" (FactSet), залагаха на
печалба от 10,7 долара на акция за това тримесечие, което е
второто от финансовата година на "Епъл".
Приходите на компанията рязко са се увеличили - с 59% на годишна основа до 39,2 млрд. долара спрямо 24,7
милиарда долара. Анализаторите очакваха 37 милиарда долара.
Продажбите на айПад (iPad) са скочили със 151 процента до
11,8 милиона единици, но все пак са под очакванията.
Новата дигитална ера започна през юни 2007 година, когато
"Епъл" представи първия айФон, пише
германският вестник "Ханделсблат" (handelsblatt.com).
Опашките от чакащи клиенти бяха огромни и само за 2007
г. бяха продадени 122 милиона смартфона.
Няма съмнение, че "заразата" от малки умни устройства е
обхванала света - скоро 20 процента от хората на Земята ще имат
смартфон. Старите правила не важат - вече сме свързани с
виртуалния свят 24 часа в денонощието и винаги имаме достъп до
фото- и виокамери, MP3 плеър, музикален магазин, навигационна
система и, разбира се, до интернет. При това, на практика
навсякъде - в метрото, в колата, в хотела, на плажа.
Дигиталният
свят навлезе дълбоко във всекидневието ни.
Всичко това стана възможно благодарение на един простичък,
но гениален трик - интелигентността на новия, мобилен свят е в
големи центрове за данни.
Дигиталните помощници, които всички
използваме с толкова голямо удоволствие, могат да си останат
глупави. Те трябва да могат единствено да работят с малки
програми, така наречените приложения (Apps), които им доставят
необходимата информация от центровете за данни.
След това е
лесно да бъдете посъветвани къде да паркирате колата, къде е
най-близкият италиански ресторант и дали все още има свободни
хотелски стаи в малко градче в Южна Франция.
Това, което за много потребители е благословия, за много
браншове е бягство. Умните устройства, които могат всичко,
променят не само нас, но и цялата икономика. В света на
мобилните комуникации някои "пионерски" сектори вече губят
значението си, а други излизат на дневен ред.
Мобилните
устройства все по-бързо променят търговията на дребно,
логистиката, таксиметровите услуги.
Който не успява навреме да се приспособи към
смартфон-революцията, вече е сред губещите, подчертава "Ханделсблат".
"Епъл" ще продаде 660 милиона айфони до края на 2012 г.
Страхотните продажби са тласнали чистата печалба на "Епъл" с 93% нагоре до 11,6 млрд. долара или 12,30 долара на акция
25 април 2012, 10:45
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!