Ново проучване на ЕК показва голяма необходимост от повече усилия за придобиване на умения в областта на информационните технологии (ИТ) и предприемачеството в училище.
Обучението за придобиване на умения в областта на информационните технологии /ИТ/, предприемачеството и активната гражданска позиция е от основно значение за подготовката на младите хора за съвременния пазар на труда, се отбелязва в доклада на Еврокомисията.
На тези универсални умения обаче все още не се отделя достатъчно внимание в училищата, в сравнение с основните езикови, математически и природонаучни умения, показва проучването.
Според изготвилите доклада отчасти проблемът произтича от трудностите във връзка с оценяването.
Едва в 11 европейски държави (Белгия (фламандската общност), България, Естония, Ирландия, Франция, Латвия, Литва, Малта, Полша, Словения и Финландия) съществуват стандартизирани процедури за оценяване на уменията по заемане на гражданска позиция, с които се цели да се развият критичното мислене и активното поведение в училище и в обществото.
В нито една от всичките 31 държави, участвали в проучването (27-те държави от ЕС, както и Хърватия, Исландия, Норвегия и Турция), няма установени процедури за установяване на уменията в областта на ИТ и предприемачеството.
В доклада се подчертава напредъкът, постигнат при обучението за придобиване на шест от осемте ключови способности, определени на равнището на ЕС за цел при ученето през целия живот, насочено към придобиване на знания, умения и поведенчески нагласи.
В девет от изследваните държави (Германия, Холандия, Италия, Гърция, Румъния, Ирландия, Дания, Белгия (фламандската общност) и Хърватия) обучението по предприемачество не е изрично застъпено в началния етап на основното образование, докато умения за работа с цифрови технологии се преподават в началните училища във всички обхванати в проучването държави, с изключение на Хърватия.
Все още не е обичайна практика компютърните умения да се преподават като част от обучението по наука, математика или езици.
В доклада се посочва, че за включване на обучението по ИТ, предприемачество или гражданско поведение в основните предмети, може да е необходимо училищата да променят методите на преподаване, както и да бъдат установени общоприети учебни резултати и подходящи методи на оценяване.
Още новини за икономика на Pariteni.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!