Към август 2009 г. дълговете на БДЖ са били
817 млн.лв съобщи по време на парламентарния контрол днес министърът
на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло
Московски.
Но той гарантира, че субсидията за БДЖ "Пътнически превози" ще се запази, въпреки
намаляването на броя на влаковете и обема на услугата.
Министърът обясни, че обемът на превозите не се влияе от
намаления брой на вагоните. Въпреки това от страна на
министерството на транспорта нееднократно е обръщано специално
внимание на БДЖ "Пътнически превози" за необходимостта от
незабавни действия за обезпечаване на изпълнението на
задължението за обществена услуга с адекватен брой изправни
вагони, включително чрез ремонт и въвеждане в експлоатация на
вагони от разполагаемия парк.
Материално-техническото състояние на вагонния парк, чиято
средната възраст е 25 години, е изключително лошо, отбеляза министър Московски. Липсват временни изисквания за комфорт и
безопасност на пътниците.
Аналогично по думите на министъра е и състоянието на
локомотивния парк. Значителна част от магистралните и маневрени
локомотиви са в експлоатация повече от 30 години.
Основните
причини за намаления брой на пътническите вагони в експлоатация е
излизането им за планов ремонт, както и забавянето на сключване
на нови договори предвид спазването на изискванията за Закона
за обществени поръчки, отбеляза министър Московски.
Към настоящия момент след процедура за избор на изпълнител са
подписани едногодишни договори с четири завода
за ремонт на 169 пътнически вагони.
В началото на декември т.г. се очаква първите вагони да
излязат след ремонт в заводите и да бъдат включени приоритетно в
съставите на влаковете по най-натоварените направления.
В момента среднодневно се използват около 370 вагона като в
състава на влаковете са включени 289. Недостигът от 135 вагона е
компенсиран частично с повишен оборот на вагони и влакови
композиции и намаляване на съставите в някои влакове.
Към
момента на "Пътнически превози" са наложени санкции в размер на
26 500 лв. за неизпълнение на различни изисквания по
договора за извършване на обществени превозни услуги.
До 2009 г. БДЖ са задлъжнели с 817 млн. лв
Субсидията за БДЖ "Пътнически превози" ще се запази, въпреки намаляването на броя на влаковете и обема на услугата, гарантира министър Ивайло Московски
25 ноември 2011, 17:47
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!