2010 г. се очаква да бъде годината, през която дискаунт веригите (търгуващи с намаление) ще завладеят трайно българския пазар на търговия на дребно, особено при хранителните стоки, сочат анализите на консултантската компания "Колие Интернешънъл" (Colliers International).
В България вече има три вериги за хранителни стоки, търгуваши с намаление - "Кауфланд" (Kaufland), "Плюс" (Plus) и "Пени Маркет" (Penny Market).
Всички те следват стратегията първо да навлизат в по-малките градове на страната, а след това да се установяват и в големите.
От трите вериги компанията "Кауфланд" вече е развила мрежа от 26 хипермаркета, а другите две предвиждат да удвоят броя на магазините си в страната през 2010 г.
Техният конкурент "Лидъл" (Lidl) също предстои да открие първите си търговски обекти в България през следващата година, допълват от компанията.
За активното развитие на веригите спомага на първо място глобалната икономическа ситуация, която стимулира домакинствата да търсят начини да оптимизират разходите си, коментират експертите от "Колие Интернешънъл".
Втори фактор е ниската степен на проникване на веригите в страната в сравнение с други държави от Централна и Източна Европа.
Тази ситуация предоставя добри възможности за растеж на компаниите от бранша, поради което се очаква те да продължат да следват стратегиите си за развитие.
През 2010 г. ще има и друга тенденция - откриването на първите магазини на нови световноизвестни гиганти, които да предложат по-голям избор на облекла и аксесоари на българските потребители.
Сред тях са пет от брандовете на испанската "Индитекс Груп"(Inditex Group) - "Зара" (Zara), "Берсшка" (Bershka), "Масимо Доти" (Massimo Dutti), "Страдивариус" (Stradivarius) и "Пул енд беър" (Pull and Bear); фрeнската компания за козметика "Сефора" (Sephora); австрийската верига за обувки "Хюманик" (Humanic) и американската фирма за модни стоки "Гап"(GAP), смятат експерти не консултантската компания.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!