От влизането на ЧЕЗ на българския пазар до момента, нито една от редовните регулаторни и данъчни проверки не е показала, че дружествата на ЧЕЗ в България ползват услуги на непазарни цени, било осигурени вътрешно в групата, било от външен доставчик.
Това заявяват в изявление от ръководството на ЧЕЗ след масовите протести в страната срещу високите сметки за ток и очакваното заключение на ДКЕВР, която се самосезира по повод доклада на Агенцията за държавна финансова инспекция (АДФИ) от 8 февруари 2012 г.
Вчера министърът на икономиката и енергетиката Делян Добрев съобщи за големи суми, похарчени от ЧЕЗ по договори за консултации, за които не е имало конкурс.
Готови сме да окажем пълно съдействие на държавния регулатор, се посочва в изявление на главния оперативен директор на ЧЕЗ Петър Баран, разпространено от пресцентъра на дружеството.
Дейността на "ЧЕЗ Разпределение" подлежи на редовен контрол и регулация от различни държавни институции и органи, обясняват от фирмата.
"ЧЕЗ Рaзпределение" е длъжно периодично да предоставя отчети за Търговския регистър, ДКЕВР, а откакто дружеството стана публична компании - и на Комисията за финансов надзор.
От ЧЕЗ заявяват, че от започването на работа в България в началото на 2005 г. до момента, ЧЕЗ е инвестирала в страната над 1,7 млрд. лева.
В тази сума са включени 1,1 млрд. лева инвестирани в закупуването на електроразпределителната мрежа на Западна България и ТЕЦ "Варна", както и 650 млн. лева за обновяване, модернизиране и разширяване на мрежата и подобряване на обслужването.
За последните осем години дружествата на ЧЕЗ са платили данъци за 429 млн. лева.
През 2010 г. акционерите одобриха плащането на дивидент на българската държава в размер на 41 млн. лева.
За осем години ЧЕЗ обнови 30% от електропреносната мрежа, подмени близо 20 000 км кабели и намали технологичните загуби от 22% до 12,77%, се казва още в прессъобщението.
От компанията казват още, че значително са подобрени и показателите за качество на доставките като продължителността на непланираните прекъсвания бе намалена три пъти. Повишена е и ефективността на работа в компанията и значително е подобрено и обслужването.
ЧЕЗ е увеличила броя на касите в Западна България от 219 на над 1300 и откри 32 центъра за обслужване на клиенти и е разработила близо 100 нови услуги.
През годините постоянно намалява делът на ЧЕЗ в структурата на крайната цена на електроенергията и в момента е едва 9,28%. Намаляват и признатите от ДКЕВР разходи. През 2008 г. признатите разходи на ЧЕЗ от страна на ДКЕВР възлизаха на 363 млн. лева, а за ценовата 2012 - 2013 г. те са 341 млн. лева".
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!