П редприемчиви българи започват собствен бизнес, като купуват на изплащане „хоби” стоки и инструменти. Това показва новото издание на класацията „Хоби топ 5 на изплащане” от БНП Париба Лични Финанси, България.
Хората стартират бизнеси като: семейни стопанства, фото и видео заснемане, забавление, фитнес зали, салони за красота и др.
В сравнение с предишните издания на класацията има тенденция за ръст на търсенето на „хоби” стоки, които могат да се използват за малък бизнес. Например молбите за покупка на аудио усилватели отбелязват ръст от около 20%. Ръст от около 15% има и при тонколоните. С около близо 10% са се увеличили и молбите за покупка на бягащи пътеки. Подобен тренд се забелязва и при други стоки, коментира Ралица Захариева, директор „Маркетинг и комуникации” на БНП Париба Лични Финанси, България.
От друга страна наблюдаваме, че част от българите постепенно съумяват да повишат жизнения си стандарт и стават все по-уверени за бъдещето си. Затова и са готови да купуват на изплащане стоки, които не се приемат като стоки „от първа необходимост” и да инвестират по-големи суми в по-качествени продукти, допълни Захариева.
През периода ноември 2013 г. – ноември 2014 г. отчетохме и ръст на молбите за финансиране на продукти като автомобилни гуми. На годишна база той е от около 20%. Най-търсените гуми са за зимния сезон, което показва, че хората обръщат внимание на своята безопасност и са склонни да отделят повече средства за сигурни гуми. В същото време, те не желаят да харчат много пари наведнъж и затова са склонни да вземат потребителски кредити.
Тук мога да добавя, че хората най-често сключват договор за финансиране на покупка на изплащане с продължителност от около 12 месеца. Средният размер на тези кредити е около 700 лева, каза Ралица Захариева.
Класацията „Хоби топ 5 на изплащане” подрежда трите най-търсени модела сред 5-те най-популярни групи „хоби” стоки: „Инструменти и оборудване”, „Автоаксесоари и оборудване”, „Фото и видео камери”, „Аудио оборудване” и „Спортно оборудване”.
Категорията-победител в новата класация е „Инструменти и оборудване” . Най-търсените стоки в нея са моторни триони, мотофрези и моторни коси.
Според експертите на БНП Париба Лични Финанси, България, това означава, че стоки, купувани на изплащане се използват за осигуряване на малки стопанства с модерно оборудване, което допринася за повишаване на ефективността на бизнеса и съкращава времето за операции като култивиране на обработваеми земи, рязане на дървета и храсти и т.н.
По отношението на материалното осигуряване на малки ферми, данните на БНП Париба Лични Финанси, България, показват, че хората купуват още и трактори, висок клас пръскачки, помпи и др.
Новото издание на класацията „Хоби топ 5 на изплащане” потвърждава тенденцията за все по-голяма грижа за здравето, която беше наблюдавана в предишните издания. Не е изненада, че най-търсената стока в категорията „Спортно оборудване” са велосипедите, но данните показват ръст в покупките на фитнес оборудване.
На 2-ро и 3-то място са крос тренажорите и бягащите пътеки. Такива стоки са по-подходящи за спортни зали, а не толкова за домашно ползване, тъй като големите им размери изискват много място. Освен победителите в категорията, на изплащане бяха купувани и многофункционални фитнес уреди, лежанки, степери, лостове и тежести и друго оборудване, което също е доказателство, че българите стартират малък бизнес с потребителски кредити за покупка на стоки на изплащане.
Победителите в категория „Фото и видео камери” са висок клас цифрови фотоапарати и полупрофесионални видео камери. Това показва, че все повече любители на фотографията превръщат хобито си в бизнес. Те предлагат фото и видео заснемане на семейни и корпоративни събития като сватби, рождени дни, конференции и т.н. За тази цел хората купуват на изплащане по-скъпо оборудване. Някои от тях, за да бъдат в крак с последните тенденции, купуват дори и квадрокоптери и ги оборудват с видео камери с висока резолюция.
Любители на музиката също превръщат хобито си в бизнес. Доказателство за това е повишеният интерес към покупката на висококачествени тон колони и усилватели, които трудно могат да бъдат определени като „за домашна употреба”. Тези стоки са на 2-ро и 3-то място в категория „Аудио оборудване”. През последната година на изплащане бяха закупени и професионални музикални смесители. Комбинирайки такова оборудване с DJ талант, хората могат да се превърнат във водещи на партита и на семейни и корпоративни събития.
Данните на БНП Париба Лични Финанси, България, показват повишен интерес към покупката на вноски на инструменти и оборудване за строителни и ремонтни дейности. Сред тях са бетонобъркачки, резачки за ламарина, трамбовъчни машини, пистолети с горещ въздух и други. Това показва, че все повече сръчни българи предлагат услуги като външни и вътрешни ремонти на жилища, поправки на покриви, поставяне на външна изолация и много други. Обикновено, те предлагат по-ниски цени и индивидуален подход.
Тези малки предприемачи рядко изпълняват повече от един проект наведнъж и са заинтересовани от приключването на задачите възможно най-бързо. Ето защо, инвестират в съвременно оборудване, което улеснява работата им.
Според данните на МВР, близо 40% от автомобилите в България са на възраст над 20 години, а други 30% са на 16-20 години. Тези стари коли се нуждаят от чести ремонти и поддръжка, което е печеливша ниша за малки сервизи с екип от 2-3 механици. Това е едно от обясненията за покупката на изплащане на оборудване като: заваръчни апарати, подемници, компресори и металорежещи инструменти.
Не само грижата за здравето може да бъде добра основа за домашен бизнес. Същото се отнася и за женската красота. Доказателство за това е фактът, че през последната година на изплащане бяха закупени: специализирано обзавеждане за фризьорски салони, оборудване за обезкосмяване, фризьорски каски, аксесоари за третиране на лицето и други.
„Възможността за покупка на стоки и услуги на изплащане е от полза за клиентите, малките предприемачи и нашите търговски партньори. Хората могат да избират от огромно разнообразие от стоки за дома. Сръчните и предприемчиви българи могат да превърнат хобито си в малък бизнес, който, ако се управлява добре, може да расте в бъдещето”, коментира изпълнителният директор на БНП Париба Лични Финанси, България, Мишел Фуйе.
Новото издание на класацията е изготвено на базата на повече от 30 000 молби за финансиране на покупката на „хоби” стоки на изплащане, получени в периода ноември 2013 г. - ноември 2014 г.
Според експертите на БНП Париба Лични Финанси, България, класацията може да се счита за показателна за пазара у нас, тъй като компанията е лидер в сектора на потребителско кредитиране с пазарен дял от над 1/3, като предлага най-голямото портфолио от специализирани потребителски кредити. Клиентите на компанията са над 1.3 милион души като почти 610 000 от тях са ползвали финансовите ѝ продукти повече от веднъж.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!