Българите са най-доволни от услугите в областта на въздушния транспорт, козметичните, културните и развлекателни услуги.
Това съобщават от асоциация "Активни потребители", като се позовават на проучването на Европейската комисия "Индекс на потребителските пазари".
Най-ниско са класирани доставчиците на електроенергия, ипотечните кредити и посредниците на недвижими имоти.
Както и през 2010 г., пазарите на услуги продължават да са слаби, като финансовите и мрежовите услуги са под средното ниво.
Трите най-ниски показателя са за потребителските пазари на инвестиции (включително пенсии и ценни книжа), услугите в областта на недвижимите имоти и ипотечните заеми.
С няколко изключения (колите втора ръка, автомобилните горива), пазарите на стоки са започнали да работят значително по-добре, пише в съобщението.
В сравнение с 2010 г. пазарите на електроенергия и горива са се влошили най-много, което може да отразява и нагласите на потребителите за цените на електроенергията и горивата.
Асоциация "Активни потребители" предупреждава, че топлофикационните услуги не присъстват в класацията.
Заради спецификата на топлоснабдяването в повечето европейски държави, потребителите са давали мнението си за доставчиците на природен газ, но не и за топлофикациите.
Като последващи действия Европейската комисия ще направи пазарни проучвания за потребителския кредит, където резултатите са лоши, и пазара на горива, който се класира на предпоследно място сред пазарите на стоки и е четвъртият по големина дял в бюджета на домакинствата.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!