Сдружение "Марица Хайуей", което е собственост на контролираната от Васил Божков "Пътностроителна техника" и австрийската "Порр техновал", предложи най-ниска ценова оферта за строителството на лот 2 от магистрала "Марица".
Предложената от консорциума оферта за участъка от Димитровград до Харманли е 122,1 млн. лв. без ДДС.
Днес офертите бяха отворени в пътната агенция в присъствието на министъра на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев.
14 компании за участие в търга бяха подали оферти. Комисията допусна 10 от тях.
Министърът отбеляза, че е впечатляващ както броят на подадените оферти, така и броят на допуснатите кандидати.
По думите му това означава, че компаниите стават все по-професионални в подготовката на офертите.
Ценовите оферти на кандидатите за строителството на линеен километър от пътния участък са близки - между 1,83 и 2,5 млн. евро, каза министърът.
Тези цени са близки до предложението на спечелилия кандидат за строителството на лот 3 на магистрала "Тракия" - "Актор" - 1,9 млн.евро.
Министърът информира, че при тази цена изпълнителят се справя "перфектно" и дори е с 2,5 месеца преди графика.
По договор се очаква участъкът да е готов през септември 2012 г., а при сегашните темпове може да приключи към края на юни 2012 г.
По процедура се предвижда тръжната комисия да работи по офертите за лот 2 на "Марица" още около една седмица, след което още две седмици ще са нужни на управляващия орган по оперативна програма "Транспорт" - транспортното ведомство, за да приключи предварителния контрол.
След няколко дни се очаква възложителят - пътната агенция, да излезе с окончателно решение за изпълнителя на обекта, след което се пристъпва към сключване на договор.
Междувременно започва да тече около един месец, в който останалите допуснати до отварянето на ценовите оферти кандидати, ще могат да обжалват в Комисията за защита на конкуренцията решението на агенцията.
Министърът каза, че би могло пътната агенция да направи и допълнителна експертиза на решението на комисията, за да има "тройна осигуреност", както в случая с лот 2 на "Тракия".
Ако се следва времевият график на процедурата около търга, това означава, че за лот 1 на магистрала "Марица" договорът със спечелилата фирма ще може да се сключи в началото на юни, ако няма обжалване, или в началото на юли, ако има възражения. По план
първа копка за лот 1 на "Марица" трябва да има през юни, а за лот 2 - през юли.
Магистралата трябва да бъде завършена изцяло през юли 2013 г. Министърът информира, че по-особените елементи при строителството на лот 2 на "Марица" са свързани с изграждането на три пътни възела и изместването на 1,5 километра жп-линия.
Общият бюджет на двата участъка на "Марица" е 409 млн.лева, а средствата са по оперативна програма "Транспорт".
Министърът каза, че досега икономията по "Марица" е 150 млн. лв. и се предвижда средства да се пренасочат за магистрала "Струма". "Тракия" е под бюджета с 200 млн. лв. като средствата са предоставени за метрото в столицата.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!