Бн нес класа ще бъде обособена във влаковете,
както е в самолетите, съобщи транспортният министър Александър Цветков на
семинар в Банско.
За целта към всеки влак ще се прикачва поне по
един от новите вагони, с които разполагат железниците и които доскоро влизаха в
състава на летните уикенд експреси до Варна и до Бургас.
Пътуването в бизнес класата ще
бъде по-скъпо, уточни транспортният министър, но все още не е ясно с колко
точно.
"Една от идеите, които разработваме, е
към всеки бърз влак да бъде прикачен по един от новите вагони, така че да
осигурим на пътниците по-комфортно пътуване. Надявам се до месец два това да
стане факт", каза министърът.
Предстои преструктурирането на железниците в холдингова структура, съобщи
председателят на управителния съвет на БДЖ Владимир Владимиров.
По думите му вече има интерес от чуждестранен
инвеститор и до две години холдингът може да стане факт. До момента интерес към
БДЖ са проявили немските и австрийските железници.
Владимиров обясни, че времето, през което
железниците ще се преструктурират, ще се използва за оздравяване на
компанията:
"В момента всички активи се намират в
"БДЖ" АД и те се отдават на товарни и пътнически превози. Това, което
предстои, е създаване на холдингова структура, при която активите ще бъдат
прехвърлени в пътнически и товарни превози и ще минат под контрола на самите
управители и директори в дружествата. Целта е шапката да се свие до една малка
структура, която се занимава само с стратегическо управление, финанси и
контрол".
Така според него железниците ще се освободят
от ненужните локомотиви под формата на продажба на активи или скрап, ще се оптимизира
персонала и ще се търси освобождаване от всички неоперативни активи, които в
момента носят само разходи.
"Има например 14 почивни станции в
"БДЖ" АД. Ние смятаме, че за да изпълняваме социалните нужди и да не
трупаме загуби, можем да управляваме пет. За другите ще търсим пазарна
реализация".
От БДЖ увериха, че до края на годината няма да
вдигат цените на билетите. След Нова година обаче железниците ще излязат с нова
тарифна политика, като към момента не е ясно дали ще бъде по-висока.
Близо 2000 души са съкратени в БДЖ за
последната година, като оптимизацията на персонала продължава, уточниха от
компанията. В момента там работят малко над 13 хил. души.
От БДЖ се похвалиха, че в последните
месеци се наблюдава лек ръст в товарните превози - с няколко процента, както и
със 17 млн. лева ръст на приходите за първите осем месеца на годината спрямо
същия период на миналата година.
Новата републиканската транспортна схема ще се
въвежда за период от 10 години, тъй като тогава изтича срокът на последния сключен
договор по сегашната схема, съобщи Симеон Арнаудов, изпълнителен директор на ИА
"Автомобилна администрация" на семинара в Банско.
Идеята на тази реформа е да бъдат синхронизирани
основните видове транспорт, като в разписанията на първо място стои железопътният,
а с него ще бъде обвързан междуградският и общинският транспорт.
С предлаганите промените начални и крайни
спирки на автобусите ще има само в населени места с над 30 хил. души, припомни
Арнаудов.
По думите му промените в Закона за автомобилните
превози е насочен на 90% към борбата със сивата икономика.
В новия закон изцяло ще бъде променена
наказателно-административната част с цел избягването на субективния фактор.
Като пример в това отношение Арнаудов даде определянето на различните глоби и
санкции, които са в широк диапазон.
Общо 20 на сто от приходите от финансови
санкции при автомобилните превози се връщат в ИА "Автомобилна администрация",
където ще бъдат изразходвани единствено за капиталови разходи, информира още
Симеон Арнаудов.
Бизнес класа във влаковете скоро
Предстои преструктурирането на железниците в холдингова структура, съобщи председателят на управителния съвет на БДЖ
2 октомври 2010, 18:19
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!