Бюджетите за интернет реклама ще нарастват
Източник: netinfo
0

- Какви са основните тенденции в медийния пазар за 2010 г.?

- Бавно и колебливо възстановяване. Според мен ще се постави силен акцент на възвращаемостта на инвестициите в по-измерими медии. Сега се правят опити със социалните медии, както и с мобилни версии на сайтове, но все още е на принциша проба-грешка.

- Кои са основните предимства на интернет медиите?

- В контекста на предишния ми отговор ще кажа, че интернет е много лесно измерима медиа и едно от най-важните й предимства е интерактивността. Рекламодателите могат да изградят директни взаимоотношения с потребителите, да не говорим, че интернет може да доведе до реални продажби.

- Как се отрази кризата на бизнеса със списания?

- Факт е, че рекламодателите в Централна и Източна Европа намалиха разходите за реклама в печатни медии, което се отрази и на списанията. Много от по-слабите списания вече нe са на пазара. Санома е в силна позиция, защото държи водещи списания и кризата не ни повлия толкова.

Рекламодателите избират да промотират продуктите си на страниците на най-големите имена на пазара. Ние имаме лидерска позиция и благодарение на кризата на някои пазари дори разширихме дела си. Същото се забелязва и в останалите медии, включително интернет, големите имена са разпознаваеми за рекламодателите.

- Има ли промяна в отношенията между рекламодатели и медии и очаквана ли бе тя?

- По-скоро не. Отношенията станаха по-интензивни, тъй като вече се търсят по-интегрирани кампании. Това изисква много сериозно партньорство между медиите и рекламодателите.

- Предвиждате ли ръст в рекламните бюджети и съживяване на пазара?

- Абсолютно! Пазарът вече се съживява. Страните от Централна и Източна Европа ще отбележат ръст, който ще е по-висок от този в Западна Европа. Нивата няма да бъдат толкова високи, колкото бяха преди кризата, но ще са по-високи отколкото на пазара в западните държави. В унисон с очаквания цялостен ръст в икономиката и рекламният пазар ще нарастне. Вече виждаме първите сигнали за това, след бавното начало на годината сегашните месеци са много по-обещаващи и това важи с пълна сила и за интернет сайтовете ни и за списанията ни.

- Промениха ли се рекламите? Има ли по-различни рекламни послания?

- Рекламата на импресии (СРМ) не се е променила, но от друга страна клиентите очакват повече специални предложения, интегрирано присъствие в онлайн медийте като например формати take over, page overlay. Криейтивът в случая също има голямо значение – той трябва да е различен и иновативен. Също така се развиват и другите модели на продажба на онлайн медията – CPC (cost per click), CPL (cost per lead) и CPA (cost per action), където рекламодателите се фокусират главно върху продажбите и използването на интернет като основен канал за продажба. Това е бизнесът на много компании от финансовия, туристическия и автомобилния бизнес. Видео рекламата също набира сила.

- Кризата безкраен тунел ли е и виждате ли светлина някъде? Интернет ли е тази светлина?

- Както вече казах в някои държави, в които имаме бизнес, отчитаме позитивни сигнали за съживяване. Тенденцията е рекламодателите да влагат повече пари в интернет сектора и това е правилното решение. Потребителите са най-важни. Медиите ги следват, а чак след тях идват и рекламодателите. В момента потребителите прекарват все повече време в мрежата и именно тук рекламодателите ще намерят своите целеви групи. Затова бюджетите за реклама в интернет се увеличават и ще продължат да нарастват.

- Разходите за реклама намаляха драстично. Рекламодателите търсят ли нови методи за комуниация с клиентите?

- Трябва да бъдем колкото се може по-близо до рекламодателите, за да можем наистина да разберем техните нужди и да преценим какво да им предложим. Това означава, че трябва да прекараме повече време с клиентите ни и да работим много сериозно за тях.

Трябва да им обясним силата на нашите предимства и как те могат да се възползват от тях. Говоря за обхват на аудиторията и ангажираност на потребителите. Трябва да даваме възможност на клиентите да изпробват ефективността на медията и да преодолеят своите колебания.

Много често лоялните ни клиенти са първите, с които тестваме нови рекламни формати, таргетиране или крос кампании между интернет, печатна реклама, офлайн промоции и мобилна реклама.

- Кои са петте най-важни правила за преодоляване на криза?

- Трябва да сте сигурни, че продуктът ви е лидер в съответния сектор и трябва да продължавате да развивате силните му страни.

Впрегнете цялата енергия и креативност на компанията си и ще останете изненадани колко нови идеи и инициативи можете да измислите.

Разбира се трябва да се направи и оптимизация на разходите. Във всяка една компания има разходи, които могат да бъдат намалени или изцяло съкратени.

Но не се фокусирайте само върху разходите, мислете и за приходите и как да ги увеличите – как да достигнете до нови клиенти, как да използвате целия си потенциал, как да разширите марките си с иновативни решения и т.н.

Работете в тясно сътрудничество с ключовите си клиенти, защото с тях сте на една лодка. Разберете какво означавате едни за други. Това не изисква непременно влагане на пари, а по-скоро става дума за укрепване на отношенията помежду ви и работа в положителна насока за имиджа ви.

Коментари 0
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Украйна разкри пълни подробности за новата руска ракета

Украйна разкри пълни подробности за новата руска ракета

Свят Преди 4 часа

Ракетата е била оборудвана с шест бойни глави

Зеленски: Русия се подигра с Китай

Зеленски: Русия се подигра с Китай

Свят Преди 5 часа

Зеленски: Разработваме нови средства за противовъздушна отбрана

Борисов: Да ме изберат за премиер и ще влезем в еврозоната

Борисов: Да ме изберат за премиер и ще влезем в еврозоната

България Преди 7 часа

Той обясни, че е изпратил благодарствен SMS на Урсула фон дер Лайен

„Възраждане“: Имаме алтернативи за мнозинство

„Възраждане“: Имаме алтернативи за мнозинство

България Преди 8 часа

Според Костадинов има алтернативи за създаването на мнозинство за избор на председател на 51-вия парламент

Украйна призова ядрените сили да предупредят Русия

Украйна призова ядрените сили да предупредят Русия

Свят Преди 9 часа

Киев: Москва е заинтересована от продължаването на тази война

<p>Наруши ли Русия договора със САЩ за стратегическите оръжия</p>

Каква е разликата между хиперзвукова ракета и междуконтинентална балистична ракета?

Свят Преди 9 часа

Хиперзвуковите ракети и междуконтиненталните балистични ракети са предназначени за различни цели и работят с различни механизми

Майка призна, че е убила 7-годишния си син

Майка призна, че е убила 7-годишния си син

Свят Преди 10 часа

„Това беше трагичен инцидент, при който полицаи разследваха смъртта на малко дете от ръцете на майка му“, съобщи главен инспектор Уилямс

<p>Лидерският провал на Шолц</p>

Липса на човешка емпатия и политическа смелост: Лидерският провал на Шолц

Свят Преди 10 часа

Партията на Шолц изглежда решена да се провали безславно

7-те тайни за красота и младост на Деми Мур

7-те тайни за красота и младост на Деми Мур

Любопитно Преди 11 часа

Каква е тайната на красотата на актрисата, прочетете в материала

Последните думи на убиец, екзекутиран в Алабама

Последните думи на убиец, екзекутиран в Алабама

Свят Преди 11 часа

Алабама извърши третата в страната екзекуция с използване на азотен газ

Дженифър Лопес предизвика слухове за връзка с охранител

Дженифър Лопес предизвика слухове за връзка с охранител

Любопитно Преди 11 часа

Лопес вярва, че „малко флирт може да подобри имиджа ѝ“

<p>Кремъл: Ракетата беше предупреждение към Запада</p>

Кремъл: Хиперзвуковата ракета беше предупреждение към Запада

Свят Преди 12 часа

Русия "ясно демонстрира" как ще изглежда отговорът ѝ

Снимката е илюстративна

Мъжът, инсценирал смъртта си, изпрати 24-секундно видео

Свят Преди 12 часа

24-секундното видео, което Боргуордт е изпратил на властите, е заснето в стил селфи и го показва в апартамент с бели стени

Главчев за Шенген: Нещата вървят по план

Главчев за Шенген: Нещата вървят по план

България Преди 12 часа

Финалното решение ще бъде взето декември, добави премиерът

МВнР с позиция за трите заповеди за арест, издадени от МНС

МВнР с позиция за трите заповеди за арест, издадени от МНС

България Преди 12 часа

"България подкрепя независимостта, интегритета и безпристрастността на МНС в отговорната му мисия да разследва най-тежките престъпления по международното право"